مدیرعامل هلدینگ صنعتی و معدنی زرین:

بالای ۹۰درصد صنعت سرب و روی بومی سازی شده است/راه اندازی فاز اول بزرگترین مجتمع سرب و روی کشور در ۱۸ ماه آینده

عصر معدن- مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی زرین گفت: بالای ۹۰درصد در صنعت سرب و روی بومی سازی صورت گرفته و در این طرح نیز بومی‌سازی انجام شده است.;

بالای ۹۰درصد صنعت سرب و روی بومی سازی شده است/راه اندازی فاز اول بزرگترین مجتمع سرب و روی کشور در ۱۸ ماه آینده
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸:۰۰

    ابراهیم جمیلی در نشست خبری هلدینگ صنعتی و معدنی زرین و هلدینگ سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با بیان این مطلب به "عصرمعدن" گفت: معدن و صنایع معدنی کمترین آسیب را در تحریم‌ها دیده و در این طرح نیز کمترین خام فروشی انجام می‌شود و تولیدات این مجتمع هم خریدار داخلی و خارجی خواهد داشت.

    وی درباره صادرات محصولات این مجتمع نیز گفت: برای صادرات محصولات نیز با وجود تحریم‌ها برنامه ریزی انجام خواهد شد. یکی از نکات مهم این است که قیمت تمام شده محصولات ما با بازار جهانی رقابت می کند و اگر بتوانیم فاز اول را تا 18‌ماه آینده راه اندازی کنیم، توانستیم در صنعت سرب و روی تولید را از مرحله صفر تا پایان انجام دهیم.

    وی افزود: در دانشگاه امیرکبیر شتابدهنده ماین تک را راه اندازی کردیم و شرکت وی سی آنها را هدایت می کند. همچنین بنا بر این امر گذاشته شده که تفکر بومی سازی در کشور شکل گیرد.

    به گفته وی، تمامی افراد فعال در این طرح جوانان 25 تا 35 سال هستند و این طرح برای فرزندان سرزمین است.
    عزیزاله عصاری مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات نیز درباره بومی سازی در مجتمع جدید سرب و روی این مجموعه گفت: بومی‌سازی گستره بالایی دارد و باید فرهنگ تولید و مصرف را بشناسیم.

    وی افزود: ما در زمینه ساخت داخل فعال هستیم و اگر تحریم‌ها ادامه پیدا کند کارشناسان و دانشجویان ما می‌توانند طرح‌ها و تکنولوژی ها را بومی‌سازی کرده و یا کپی‌برداری خوبی انجام دهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر