معاون طرح و برنامه وزارت صنعت خبر داد:

طرح جامع سرب و روی نهایی شد

عصر معدن- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت از نهایی شدن طرح جامع سرب و روی خبر داد و گفت: در مورد محصولات مهم و استراتژیک در کشور باید نگاه زنجیره‌ای داشته باشیم.;

طرح جامع سرب و روی نهایی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، سعید زرندی در جلسه بررسی طرح جامعه سرب و روی و زغال‌سنگ گفت: توجه به موضوع زنجیره‌ ارزش برای کشور بسیار مهم و حیاتی است و از هدر رفت سرمایه در بخش تولید جلوگیری می‌کند.

    وی افزود: در زنجیره ارزش به صنایع پایین‌دست و تنوع در محصولات یک صنعت توجه ویژه خواهد شد.

    زرندی گفت: در یکی از کشورها بیش از ده ها نوع محصول از گچ تولید می‌شود، در صورتی که ما فقط به صورت سنتی گچ را استخراج و تولید می‌کنیم و نهایت چند محصول از آن فرآوری می‌کنیم، در صورتی که اگر زنجیره این صنعت از ابتدا تا انتها مشخص شود، فرصت های زیادی برای همین صنعت به وجود خواهد آمد.

    معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: در خیلی از صنایع می‌توانیم با تدوین زنجیره ارزش آن محصول، مزیت‌ها و خلأهای آن را شناسایی کنیم.

    وی تأکید کرد: اگر زنجیره همه محصولات مشخص شود، سرمایه‌گذار جدید وارد صنعت اشباع نمی‌شود و فرصت سرمایه‌گذاری در بخشی از زنجیره آن صنعت که در کشور وجود ندارد را انجام نمی‌دهد.

    وی گفت: با این اتفاق در تأمین مالی نیز می‌توانیم هدفمندتر در زنجیره عمل کنیم و منابع مالی و تسهیلات را به بخش مغفول مانده در زنجیره یک محصول هدایت نماییم.

    زرندی تصریح کرد: طرح‌های جامع برای صنایع مختلف تا افق 1404 در حال تدوین است و در طرح‌های جامع، زنجیره هر محصول دیده می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر