در نشست هم اندیشی رییس هیات عامل ایمیدرو با انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران تاکید شد:

غریب پور: مدل استخراج و فروش خاک معدن سرب و روی انگوران تهیه شود

عصر معدن- رییس هیات عامل ایمیدرو در نشست هم اندیشی با انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران بر تهیه مدل استخراج و فروش خاک معدن سرب و روی انگوران تاکید کرد.;

غریب پور: مدل استخراج و فروش خاک معدن سرب و روی انگوران تهیه شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور، رییس هیات عامل ایمیدرو در این نشست اعلام کرد: برای رفع مشکلات این حوزه کمیته ای با حضور نمایندگان ایمیدرو، انجمن صنایع و معادن سرب و روی و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تشکیل شود.

    وی ادامه داد: این کمیته علاوه بر بررسی و حل مشکلات، به تهیه مدل استخراج و فروش خاک معدن سرب و روی انگوران نیز بپردازند.

    دبیر انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران نیز در این نشست اظهار کرد: حضور نماینده انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران در زمان تصمیم گیری های مهم در این حوزه، می تواند نقش اساسی در راهبردی بودن تصمیم ها داشته و مانع از اشتباهات احتمالی شود.

    یوسف مرادلو افزود: در تصمیم گیری ها به ویژه در بحث قیمت گذاری بهتر است با رویکرد برد-برد پیش برویم تا شاهد نتایج قابل قبول و تاثیرگذار در صنعت سرب و روی باشیم.

    وی به هزینه بالای استخراج ماده معدنی اشاره کرد و گفت: تاکنون 10 درصد از محدوده های شناسایی شده سرب و روی، به بهره برداری رسیده که با سرمایه گذاری بخش خصوصی صورت گرفته است.

    مرادلو خاطرنشان کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید بخش سرب و روی 475 هزار تن است که تنها 30 درصد از این ظرفیت مورد استفاده قرار می گیرد.

    وی افزود: سال گذشته 200 هزار تن شمش روی تولید کردیم که به دلیل محدودیت ها ی صادراتی قادر به صادرات آنها نبودیم.

    در این نشست، اعضای انجمن صنایع و معادن سرب و روی ایران نیز خواستار حل مشکلاتی همچون تامین مواد اولیه، قیمت گذاری، عرضه خاک معدن سرب و روی انگوران در بورس کالای ایران، واگذاری مدیریت استخراج و فروش خاک معدن انگوران، اکتشاف، رفع موانع تولید و محدودیت های صادراتی شدند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر