اولویت دولت در سال‌های آینده، افزایش بهره‌وری صنایع معدنی است

عصر معدن- وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: ارزش تولیدات معدن و صنایع معدنی کشور به بیش از۲۰ میلیارد دلار رسیده و تنها امسال محصولات معدنی بالغ بر ۸ میلیارد دلار ارزآوری داشته است.;

اولویت دولت در سال‌های آینده، افزایش بهره‌وری صنایع معدنی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، رضا رحمانی روز دوشنبه در جمع فعالان اقتصادی شهرستان خرامه فارس اضافه کرد: این میزان ظرفیت صنایع و فرآورده های معدنی ظرفیتی برای اقتصاد کشور است.
    وی گفت:دولت در نظر دارد در سالهای آتی فعالیت های معدنی را توسعه دهد و افزایش بهره وری در این صنایع را مورد توجه قرار دهد و طرح هایی که امروز کلنگ زنی یا عملیات اجرایی آنها آغاز شده است نیز در حوزه فعالیت‌های معدنی هستند.
    رحمانی با اشاره به ایجاد انقلاب معدنی در کشور تصریح کرد: اولویت های دولت در سال های آتی افزایش بهره وری صنایع معدنی است اقتصاد ایران ایجاب می کند که به فعالیت‌های معدنی توجه بیشتری شود لیکن ظرفیت های موجود نیز مبین موضوع افزایش بهره وری معدنی است.
    وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان این که نقشه راه معادن در کشور ابلاغ شده است اظهار داشت: در این طرح که با کمک دانشگاهیان، سازمان های مردم نهاد و مجلس شورای اسلامی تهیه شده است معادن کشور به صورت مشخص آورده شده و اطلاعات مخصوص هر معدن نیز در این نقشه راه معادن موجود است.
    وی با اشاره به این که حمایت از سرمایه گذاران بخش معدنی از جمله برنامه های این وزارتخانه است ،گفت: در حوزه معدن هر گونه سرمایه گذاری که در کشور انجام گیرد محدودیتی نخواهد داشت و مورد حمایت وزارتخانه صمت(صنعت،معدن وتجارت ) خواهد بود.
    رحمانی اضافه کرد: صنایع بزرگ برای افزایش تولیدات و توسعه فعالیت های خود نیازمند معادن کوچک هستند اکنون از افراد و سرمایه‌گذاران و مردم دعوت می‌کنیم برای بهبود اقتصاد کشور در سال های آینده نسبت به سرمایه گذاری در معادن کوچک اقدام کنند.

    بومی گزینی اولویت استخدام در صنایع
    وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: یکی از سیاست‌های وزارت صنعت معدن و تجارت بومی ‌گزینی در استخدام ها است اگر صنعتی به شهر، شهرستان یا روستایی می‌رود اولویت جذب در اشتغال با افراد بومی آن منطقه است و گردش مالی نیز باید در استان صاحب صنعت انجام شود.
    رحمانی افزود: اگر بتوانیم بومی گزینی را در تمام صنایع پیاده کنیم مهاجرت معکوس در شهرها را شاهد خواهیم بود و دیگر هیچ روستایی خالی از سکنه نمی شود.
    وزیر صمت با اشاره به بازدید هفته گذشته خود از منطقه انرژی بر لامرد گفت: با توجه به تلاش هایی که در این منطقه در جریان است شاهد خواهیم بود که در سه ماه ابتدای سال 98 شرکت آلومینیوم لامرد افتتاح شود.
    رحمانی اظهار داشت: کشور تبدیل به کارگاه های بزرگ صنعتی شده و که واحدهای صنعتی مختلفی در نقاط مختلف کشور در حال ساخت هستند و خدمت رسانی به عامه مردم را در دستور کار دارند.
    وی با بیان این که خام فروشی در کشور از بین خواهد رفت ، اظهار داشت : اگر واحدهایی به دنبال خام فروشی و صادرات محصولات خام باشند امسال باید 5 درصد عوارض صادراتی پرداخت کنند و در سال آینده نیز این نسبت ها به صورت تصاعدی افزایش خواهد یافت.
    رحمانی اضافه کرد: برای مبارزه با خام ‌فروشی علاوه بر افزایش تعرفه و عوارض صادرات نسبت به ایجاد کارخانه در جای جای کشور اقدام شده است تا امکان خام‌فروشی از بین برود.
    وزیر صنعت درباره برنامه های آینده کشور در حوزه صنعت گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته 55 میلیون تن فولاد ، یک و نیم میلیون آلومینیوم و 800 هزار تن مس در کشور تولید خواهد شد و پروژه ویژه‌ای برای تکمیل زنجیره تولید در کشور در حال ایجاد است که این پروژه تکمیل کننده زنجیره‌های تولید آلومینیوم ، فولاد و مس خواهد بود.
    رحمانی گفت: مسئولان استانی باید نگاه جدی تری به پروژه‌های ناتمام و پروژه هایی که با پیشرفت فیزیکی 60 درصد دارند داشته باشند.
    وزیر صنعت ،معدن و تجارت در سفر یک روزه به استان فارس ضمن بازدید از چند پروژه اقتصادی عملیات اجرایی دو طرح صنعتی و معدنی در استان فارس را آغاز خواهد کرد.
    کارخانه گسترش کاغذ سبز خرامه تولید کننده کاغذ از کربنات کلسیم و شرکت مجتمع صنعتی ومعدنی گهر فرزانگان خرامه از جمله طرح هایی است که طی سفر وزیر صمت به استان فارس عملیات اجرایی آنها اغاز خواهد شد.
    شهرستان خرامه حدود 90 کیلومتری در شمال شرق شیراز قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر