مدیر مجتمع سرب و روی انگوران خبر داد:

برداشت ۶۶۴ هزار تن ماده معدنی از انگوران

عصر معدن- امید فلاح؛ مدیر مجتمع سرب و روی انگوران با بیان این مطلب گفت: برنامه این مجتمع در تولید ماده معدنی برای ۹ ماهه سال جاری ۴۵۳ هزار تُن بود، در حالیکه با توجه به برداشت ۶۶۴ هزار تن ماده معدنی، شاهد افزایش ۱۴۷ درصدی تولید نسبت به برنامه بودیم.;

برداشت ۶۶۴ هزار تن ماده معدنی از انگوران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، فلاح در ادامه افزود: برنامه مجتمع سرب و روی انگوران در باطله ‌برداری برای 9 ماهه سال جاری نیز 3 میلیون و 730 هزار مترمکعب بود که عملکرد مجتمع با 139 درصد پیشرفت نسبت به برنامه به 5 میلیون و 191 هزار مترمکعب رسید.
    وی اظهار داشت: از سال 58 تا 85 در مجموع، 7 میلیون تُن ماده معدنی استخراج شده در حالی که از سال 85 تاکنون 10.3 میلیون تُن ماده معدنی استخراج شده است.
    فلاح خاطرنشان کرد: از سال 58 تا 85 در مجموع 48 میلیون تُن باطله‌ برداری انجام شده در حالی که این میزان از سال 85 تا کنون 206 میلیون تن است.
    مدیر مجتمع سرب و روی انگوران با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود معدن انگوران حداقل 15 سال عمر داشته باشد، خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها، موجودی قسمت روباز در 4 سال آینده به اتمام می‌رسد اما در قسمت زیرزمینی پیش‌بینی می‌شود حدود 15 سال نیز برداشت مواد معدنی داشته باشیم.
    وی با بیان اینکه 63 درصد از نیروهای معدن، بومی هستند، تصریح کرد: این میزان از 39 درصد در سال 95 به 63 درصد رسیده است.
    فلاح با بیان اینکه معدن انگوران علاوه بر پرداخت حقوقی، مسئولیت‌های اجتماعی نیز در منطقه انجام داده است، اظهار داشت: کمک 20 میلیارد ریالی به خانه بهداشت شهر دندی، احداث راه‌های آسفالته روستایی، ارائه خدمات امدادی به در راه ماندگان و افراد برفگیر در جاده‌ها، احداث سه واحد تصفیه‌خانه و بازچرخانی پساب حاصل از آن به فضای سبز مجتمع، احیای عرصه‌های منابع طبیعی که طی فرآیند معدنکاری آسیب دیده بودند، از جمله این اقدامات است.
    وی افزود: اجرای پروژه‌های آبخیزداری و احداث پارک قوچ ارمنی، دریافت نشان جغرافیایی و دریافت نشان معدن سبز نیز بخش دیگری از مسئولیت‌های اجتماعی معدن انگوران است.
    فلاح در پایان با اشاره به راه‌اندازی تورهای گردشگری معدن، خاطرنشان کرد: مذاکراتی با متولیان استان درخصوص اجرای طرح گرشگری معدنی در انگوران صورت گرفته و به زودی این طرح در مجتمع سرب و روی انگوران عملیاتی خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر