بخش معدن ایران، ایده آل برای سرمایه های خارجی

عصر معدن- رییس اتحادیه صادرکنندگان سرب و روی گفت: رییس اتحادیه صادرکنندگان سرب و روی گفت: ظرفیت های موجود در ایران می تواند برای سرمایه گذاران ایده آل باشد.;

بخش معدن ایران، ایده آل برای سرمایه های خارجی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲:۰۰

    حسن حسینقلی در گفت وگو با «عصرمعدن» درباره حضور سرمایه های خارجی در بخش معدن اظهار کرد:  ورود سرمایه گذاران، به عوامل گسترده و مختلف بسیاری بستگی دارد. از منظر نیروی انسانی و هزینه های تولید، ایران می تواند برای سرمایه گذاران خارجی بسیار ایده آل باشد اما امنیت سرمایه و نوسان نرخ ارز و بهره بانکی از مهمترین نکات منفی موجود در بازار ایران است که سرمایه گذار خارجی و داخلی را دچار تردید می کند.

    وی درباره تاثیر بهره برداری از مهدی آباد  بر حوزه سرب و روی نیز گفت: معدن مهدی آباد دومین ذخیره سرب و روی جهان است از این رو با وارد شدن به مدار تولید این مجموعه نه تنها از لحاظ تکنولوژیک به صنعت و معدن منطقه کمک شایانی می کند بلکه از لحاظ اشتغالزایی و توسعه فرهنگی می‌تواند تاثیر شگرفی در ایران و به ویژه استان یزد ایفا کند.
    حسینقلی افزود: از طرفی با توجه به ظرفیت تولید این مجموعه قیمت جهانی دستخوش روند نزولی خواهد شد و  می تواند بخش بزرگی از مواد اولیه واحدهای تولیدکننده  شمش و سرب و روی را تامین کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر