برگزاری دوره آموزشی «ممیزی عملکرد HSEE شرکت های تابعه ایمیدرو»

عصر معدن- دوره آموزشی «ممیزی عملکرد HSEE شرکت های تابعه ایمیدرو» با حضور مدیران "اچ اس ایی ایی" این شرکت ها و ممیزان دوشنبه برگزار شد.;

برگزاری دوره آموزشی «ممیزی عملکرد HSEE شرکت های تابعه ایمیدرو»
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، امیر ولدخانی، مدیر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی ایمیدرو با بیان اینکه هدف از برگزاری دوره آموزشی«ممیزی عملکرد HSEE شرکت های تابعه ایمیدرو»، ایجاد زبان مشترک برای انجام ممیزی با کیفیت یکسان از فروردین 98 است، اظهار داشت: از جمله برنامه های این دوره آموزشی، سخنرانی محمد پویان، مشاور سیستم کیفیت ایمیدرو درباره اخلاق و روش ممیزی بود.

    وی افزود: در ادامه دوره، فرمت و روش های ممیزی با همه شرکت کنندگان کنترل شد و روش های تکمیل فرم و ابهامات موجود برای ایجاد برداشت یکسان از نحوه پر کردن فرم ها مورد بحث قرار گرفت. در پایان، پیشنهادات بهبود اصلاح از شرکت کنندگان دریافت شد.

    ولدخانی گفت: در هفته آینده، برنامه ممیزی نهایی شده و فرمت آن برای همه مدیران واحدهای تابعه ارسال می شود تا برای ممیزی سال آینده آماده شوند.

    وی ادامه داد: برای برنامه ممیزی آتی، مدیریت سبز در فرمت اضافه شد. در این برنامه، توجه ویژه ای به مسائل بهینه سازی مصرف آب و انرژی و مدیریت محیط زیست خواهیم داشت.

    مدیر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی ایمیدرو تصریح کرد: قبل از برگزاری این دوره، با واحدهایی که در ممیزی قبلی، امتیازهای کمی دریافت کرده بودند جلسات تخصصی برگزار و برنامه های آنها را بررسی کردیم تا بتوانند شرایط لازم را کسب کنند. خوشبختانه این واحدها برای رعایت الزامات قانونی و سازمانی تلاش زیادی کردند.

    وی ادامه داد: همچنین بازدیدها نشان داد که واحدهای دیگر نیز اقدامات مناسبی برای ارتقای HSEE انجام داده اند.

    ولدخانی بیان داشت: انتظار داریم در سال جاری با بهبود عملکرد بخش های مرتبط با زیرساخت های HSEE و برطرف شدن مشکلات، از سال آینده ممیزی با کیفیت بالاتری برگزار کنیم.

    وی افزود: در صورت رفع نشدن مشکلات واحدها، ممیزی با روند فعلی ادامه می یابد.

    به گفته مدیر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی ایمیدرو، برای نخستین بار، در برنامه پویینتر مدیریت برنامه ریزی و نظارت راهبردی، بهبود عملکرد ممیزی در سال 98 دیده شده که بنای آن، اجرای برنامه ممیزی ما است.

    ولد خانی با بیان اینکه فرم ممیزی HSEE، 27 بخش دارد، گفت: این بخش ها شامل بخش های ساختاری HSEE، زیرساخت های اولیه (آتشنانی، آمبولانس و ...) و سپس مسائل تخصصی نظیر مدیریت ریسک، اقدامات کنترلی، کنترل عملیات، برنامه های زیست محیطی (پسماند، مدیریت سبز و ...) و نیز بهداشت (تاسیسات بهداشتی و طب کار) است.

    وی افزود: در بخش اقتصادی، عملکرد شاخص های مهم همچون حوادث منجر به فوت، آلایندگی و غیره بررسی و امتیازات خاص کاهشی یا افزایشی مطرح می شود. طبق این فرم، حداکثر امتیازات موجود (مجموع امتیازات تشویقی و 450 امتیاز ممیزی)، 500 امتیاز است.

    ممیزی 42 شرکت

    مدیر بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی ایمیدرو با اشاره به حضور 42 شرکت در برنامه ممیزی سال 98 خاطرنشان کرد: این شرکت ها مشتمل بر شرکت های فولاد استانی، سنگ آهن (سیرجان، چادر ملو، گل گهر، جلال آباد، فلات مرکزی و سنگان)، سرب و روی (نخلک، مهدی آباد و انگوران)، زغال سنگ (خمرود، 2 پیمانکار طبس، البرز مرکزی، گلندرود)، مناطق ویژه اقتصادی (خلیج فارس، پارسیان و لامرد)، مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران، الکترود گرافیتی، ممیزی خواهند شد.

    وی ادامه داد: همچنین، شرکت های نفلین سینیت سراب، آنتیموان سفیدآبه، سرب و روی (نخلک، مهدی آباد و انگوران)، فرم کروم سبزوار، فسفات اسفوردی، تیتانیوم کهنوج، آلومینیوم جنوب، پتاس خور و بیابانک، طلای موته، پیربکران و کک سازی زرند از دیگر شرکت های مورد ممیزی در سال آینده خواهند بود.

    بنا به این گزارش، سومین برنامه ممیزی عملکرد HSEE مدیران واحدهای تابعه ایمیدرو از 25 فروردین شروع و تا پایان تیر 98 انجام می شود. پس از بررسی واحدها طی ماه های مرداد و شهریور، از واحدهای با عملکرد خوب به بالا طی همایشی در مهر 98 تقدیر خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر