رئیس سازمان صمت استان سمنان اعلام کرد:

وجود ۷۷۵ هزار تن ذخایر معدنی بوکسیت در شاهرود

عصر معدن- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از وجود ۷۷۵ هزار تن ذخایر معدنی بوکسیت در شهرستان شاهرود خبر داد.;

وجود ۷۷۵ هزار تن ذخایر معدنی بوکسیت در شاهرود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، علی تشنه دل در حاشیه بازدید از معدن بوکسیت تاش با اشاره به پتانسیل های معدنی این منطقه افزود: ذخیره قطعی معدن هنگام صدور پروانه 775 هزار تن بوده و میزان استخراج واقعی معدن تا زمان فعالیت در حدود 350 هزار تن ماده معدنی بوکسیت بوده است.

    وی تصریح کرد: معدن بوکسیت تاش در 15 کیلومتری شمال روستای تاش از توابع بخش بسطام در شهرستان شاهرود قرار دارد که واگذاری محدوده معدنی پس از استعلام از دستگاه های موضوع ماده 24 قانون معادن و رعایت جمیع جهات قانونی انجام گرفته و پروانه اکتشاف به نام شرکت آلومینای ایران صادر گردیده و پس از عملیات اکتشاف و صدور گواهی کشف، پروانه بهره برداری معدن در سال 92 در محدوده ای به وسعت حدود 13 کیلومتر مربع صادر شد.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: لازمه ادامه فعالیت معدن بوکسیت تاش ، انجام تعهدات سه گانه محول شده به شرکت آلومینای ایران می باشد.

    وی تصریح کرد: با توجه به مشکلات بوجود آمده موضوع تمدید پروانه بهره برداری معدن از سال 97 بلا اقدام مانده و با توجه به جلسات برگزار شده مقرر گردید شرکت آلومینا اقداماتی در زمینه های منابع طبیعی ، محیط زیست و آب انجام دهد.

    تشنه دل افزود: عرصه فعالیت این معدن از 1320 هکتار به یک دهم کاهش یافته است و تمرکز فعالیت معدن در عرصه ای با وسعت 150 هکتار انجام می شود و همچنین شرکت آلومینای ایران موظف است در خصوص احیا و بازسازی سینه کارهای فاقد ماده معدنی ، اجرای طرح ارزیابی زیست محیطی و پاک سازی مسیلها اقداماتی انجام دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر