معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صمت سمنان خبر داد:

افزایش ۶۰ میلیون تُنی ذخایر قطعی معدنی در استان سمنان

رشد ۳۰ درصدی صدور گواهی کشف در سال ۹۹

عصر معدن- معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از افزایش حدود ۶۰ میلیون تُنی ذخایر قطعی معدنی استان در سال گذشته خبر داد.;

افزایش ۶۰ میلیون تُنی ذخایر قطعی معدنی در استان سمنان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از شاتا، محمد فروهر با اعلام اینکه در سال 99 ذخایر قطعی معدنی استان سمنان در حدود 60 میلیون تُن برآورد شده است، گفت: در سال گذشته ، تعداد 79 فقره پروانه و گواهی اکتشاف در بخش معدن استان صادر شده است که از این تعداد 40 فقره پروانه و 39 فقره نیز گواهی کشف می باشد.

    معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان سمنان افزود: تعداد 39 فقره گواهی کشف جدید با تنوع مواد معدنی فلزی و غیر فلزی شامل سنگ لاشه ، منگنز ، مس، خاک صنعتی ، مارل ، نمک ، باریت ، فلورین و غیره در سطح استان صادر شده است که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه آن در سال 98 ، 30 درصد رشد داشته است.

    فروهر افزود: این تعداد گواهی کشف با تناژ ذخیره 60 میلیون تن و هزینه عملیاتی حدود 91 میلیارد ریال در بخش معدن استان صادر شده است که از نظر هزینه عملیات نسبت به سال 98 ، 107درصد رشد داشته است.

    وی در ادامه تصریح کرد: در استان سمنان بیش از 600 معدن دارای پروانه بهره داری با ظرفیت استخراج سالانه بیش از 21 میلیون تن مواد معدنی فعالیت می کنند و ذخیره استخراج قطعی این معادن در حدود 670 میلیون تن می باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر