صدور ۸۸ فقره گواهی کشف درسمنان

عصر معدن- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان: ۸۸ فقره گواهی کشف معادن با ذخیره قطعی ۵۹ میلیون تن در این استان صادر شد.;

صدور ۸۸ فقره گواهی کشف درسمنان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل صدا و سیما، بهروز اسودی افزود: این فقره گواهی کشف صادر شده در استان سمنان با برآورد هزینه عملیاتی 65 میلیارد ریال است.
    وی بیان کرد: 608 معدن با اشتغالزایی برای بیش از چهار هزار نفر در استان سمنان فعال است.
    اسودی با اشاره به مشکلات بخش معدن در استان سمنان، اظهار کرد: تأمین و تخصیص اعتبار لازم برای تکمیل طرح مطالعه ژئوفیزیک هوایی و تکمیل عملیات اکتشافی در برخی محدوده‌های معدنی و ساماندهی امور زیربنایی، راه‌سازی و تجهیزات در معادن، از مهم‌ترین مسائل و مشکلات این بخش است.
    وی با بیان اینکه پراکندگی و تنوع مواد معدنی در گستره 97 هزار و 491 کیلومتر مربع است، تصریح کرد: سالانه 23 میلیون و 167 هزار تن ماده معدنی از معادن استان سمنان استخراج می‌شود.
    اسودی با اشاره به ذخیره قطعی معدنی بیش از 600 میلیون تُنی در سمنان، اضافه کرد: اکنون بیش از 42 نوع ماده معدنی در سال از معادن استان استخراج می‌شود.
    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: این استان از لحاظ استخراج مواد معدنی رتبه ششم و در شاخص تعداد معادن رتبه پنجم را داراست و 40 درصد گچ، 60 درصد نمک، 95 درصد سلستین، 95 درصدزئولیت، 40 درصد سولفات سدیم، 15 درصد زغال سنگ و 20 درصد کرومیت کشور در استان سمنان تولید می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر