استخراج بیش از ۴۲ نوع ماده معدنی از معادن سمنان

عصر معدن- رئیس سازمان صنعت و معدن استان سمنان گفت: بیش از ۴۲ نوع ماده معدنی از معادن سمنان استخراج می‌شود و این استان از لحاظ استخراج مواد معدنی رتبه ششم و در شاخص تعداد معادن رتبه پنجم کشور را دارد.;

استخراج بیش از ۴۲ نوع ماده معدنی از معادن سمنان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از شاتا، بهروز اسودی در سیزدهمین جلسه شورای معادن استان سمنان با اشاره به ظرفیت برداشت های معدنی استان سمنان اظهار داشت: 40 درصد گچ، 60 درصد نمک ، 95 درصد سلستین، 95 درصد زئولیت، 15 درصد سولفات سدیم، 15 درصد زغال سنگ و 20 درصد کرومیت کشور در سمنان وجود دارد و سالانه نزدیک به 16 میلیون تن مواد معدنی استخراج در استان استخراج می شود.

    وی با یادآوری تاکیدات وزیر صمت در خصوص رعایت حداکثری الزامات زیست محیطی خاطرنشان کرد: واحدهای معدنی که به مسایل زیست محیطی در اجرای طرح‌های مختلف در برداشت توجه نکنند با نظارت و پیگیری های مسئولان مربوط تعطیل و سلب صلاحیت می شوند.

    اسودی افزود: واحدهای معدنی که در کنار عرصه‌های طبیعی یا مناطق روستایی قرار دارند در صورت بی‌توجهی به محیط، طبیعت و مشکلاتی که برای اهالی منطقه به وجود می آورند، با پیگیری‌های مستمر به منظور جلوگیری از تخلف‌های احتمالی، از فعالیت آنان با اقدام‌های مختلف ممانعت می شود.

    رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: حمایت از واحدهای معدنی در شهرستان‌ها در چارچوب قانون ادامه دارد و دولت درصدد شکوفایی بخش های مختلف اقتصادی استان است‌.

    وی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی دامغان، گفت: این شهرستان با 128 معدن دارای پروانه بهره‌برداری ، 48 درصد اشتغال معادن کل استان سمنان را دارد و افزون بر یک‌هزار و 800 نفر در این بخش فعالیت دارند.

    اسودی گفت: با پیگیری شرکت آب منطقه‌ای سمنان، آب پایدار واحدهای تولیدی معدنی در مناطق طرود، داورزن، چهار موسی در شرق استان سمنان که دست کم33 لیتر بر ثانیه آب نیاز دارند، تامین می شود.

    گفتنی است در این نشست در ارتباط با معادن واقع در منطقه استحفاظی هوا فضای جنوب سمنان، درخواست تعطیلی موقت ، و محاسبه حقوق دولتی تعدادی از معادن استان بررسی و تصمیم گیری شد و با تصمیم اعضای شورا با درخواست تعطیلی موقت 9 واحد معدنی که بنا به دلایل مالی ، عدم فروش کالا و انباشته شدن دپوهای معدنی تقاضای تعطلی موقت و یکساله را دارند موافقت شد.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر