در نشست ویدئو کنفرانس غریب پور با وزیر معادن گینه کوناکری مطرح شد:

فصل جدید همکاری های ایران و گینه برای استخراج بوکسیت و مواد معدنی

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: به منظور حل مسایل مربوط به معدن بوکسیت در گینه کوناکری و اجرای آن و توسعه فعالیت های اکتشافی در سایر ذخایر معدنی بویژه سنگ آهن، همکاری های بین دو کشور توسعه می یابد. مهم ترین موضوع ویدیوکنفرانس امروز طرح موضوع پیشنهاد اجرای بوکسیت گینه توسط کنسرسیومی متشکل شرکت های بزرگ ایرانی بود.;

فصل جدید همکاری های ایران و گینه برای استخراج بوکسیت و مواد معدنی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور امروز در نشست با وزیر معادن و زمین شناسی گینه کوناکری که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، افزود: ایمیدرو برای به سرانجام رسیدن این مهم آمادگی کامل دارد.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه در حال ایجاد فصل جدیدی از همکاری های دو طرف هستیم، افزود: از وزیر گینه برای رویکرد توسعه ای و قبول پیشنهادات ایمیدرو برای گسترش همکاری ها در سایر حوزه های معدنی و با همراهی ذی نفعان اصلی به ویژه تشکیل کنسرسیوم با سایر شرکت های معدنی قدردانی می کنم.

    در این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت پروژه و‌ مناقصه انتخاب پیمانکار و پیشنهادات برای برون رفت از شرایط غیرفعال فعلی با توجه به اهمیت این معدن برای زنجیره تامین آلومینیوم ایران و در ادامه زنجیره فولاد مطرح شد و غریب پور افزود: از دلایل عدم‌تعیین برنده مناقصه EPCF اولا شرایط تحریمی ظالمانه جهانی علیه ایران و دوما نیاز به تامین تضامین لازم برای وام پروژه بوده که‌ وزیر گینه ای قول داد جهت تسهیل مورد دوم‌ بررسی و نتایج را ارایه کند. وی با طرح پیشنهاد برگزاری جلسات بین ایمیدرو و وزارت معادن و زمین شناسی گینه کوناکری با حضور شرکت های بزرگ حاضر در کنسرسیوم پیشنهادی، عنوان کرد: جلسات آتی بین دو طرف، به شکل ویدیو کنفرانس و به صورت ماهانه برگزار خواهد شد.

    این گزارش می افزاید، ایمیدرو با سهام‌داری 51 درصدی مالک پروژه بوکسیت کشور گینه است و به منظور ارتقای ظرفیت تولید آلومینا در کشور و تکمیل زنجیره تامین برنامه های توسعه ای خود را دنبال می کند.

    ایمیدرو آماده پیشبرد معدن استراتژیک بوکسیت گینه است اما با وجود تحریم‌های وضع شده علیه ایران، کسب نتیجه در مناقصات را با مشکل مواجه کرده است.

    انتقال تجارب در زمینه "صنعت معدن" بین دو کشور توسعه می یابد

    وزیر معادن و زمین شناسی گینه کوناکری طی سخنانی در این جلسه گفت: گینه، به دنبال به نتیجه رسیدن پروژه مشترک بین دو کشور است.
    عبدالله ماگاسوبا با تقدیر از دکتر غریب پور برای برگزاری جلسه هم اندیشی پیشبرد برنامه های دو کشور در زمینه معدن، افزود: در جلسه آینده هیات مدیره، با جزییات بیشتر در این رابطه گفت و گو خواهیم کرد به بررسی ظرفیت های مختلف کنسرسیوم می پردازیم.

    وی عنوان کرد: تمام این فرصت ها را برای تشکیل کنسرسیوم مغتنم می شماریم تا از طریق آن مواد معدنی از جمله بوکسیت را از معدن تا بندر منتقل کنیم.

    ماگوسابا پس از استماع گزارش رشد 11 درصدی سالانه تولید فولاد ایران طی سال 98 و افزایش 70 درصدی سالیانه کشور در ظرفیت آلومینیوم، با تاکید بر انتقال تجربه و توانایی های دو کشور در حوزه معدن و صنایع معدنی، گفت: برای راه اندازی پروژه به دنبال راه حل مناسب هستیم و اعتقاد داریم ایرانی ها شریکی توانا، با ظرفیت های ایده آلی هستند. در همین راستا توانمندی های ارزشمند شرکت های بزرگ ایرانی برای وزیر گینه ای ارایه شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر