تولید پودر آلومینا به بیش از ۲۳۳ هزار تن رسید

اکتشافات ایمیدرو، ذخایر قطعی بوکسیت را به ۳۸ میلیون تن رساند

عصر معدن- اکتشافات ایمیدرو، ذخایر قطعی بوکسیت را به ۳۸ میلیون تن رساند. همچنین تولید پودر آلومینا (ماده اولیه تولید آلومینیوم) طی سال ۹۸ به رقم ۲۳۳ هزار و ۲۶۷ تن رسید.;

اکتشافات ایمیدرو، ذخایر قطعی بوکسیت را به ۳۸ میلیون تن رساند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران یکی از اقداماتی که در زمینه تولید پودر آلومینا داشته است، انجام اکتشافات سراسری در زمینه بوکسیت، به منظور تامین ماده اولیه تولید پودر آلومیناست.

    بررسی ها نشان می دهد ظرفیت نصب شده آلومینای کشور از سال 81 تا پایان سال گذشته (بدون تغییر) برابر با 250 هزار تن بود اما میزان تولید در سال 1381 بالغ بر 102 هزار تن بود که تا سال 1384 به 130 هزار تن رسید.

    همچنین دوره بین سال های 85 تا 89 میزان تولید پودرآلومینا از 168 هزار تن تا سطح 236 هزار تن ارتقا یافت و در واقع عملکرد پارسال این پودر حدود سه هزار تن کمتر از سال 89 رقم خورد.

    این گزارش می افزاید، سال 92 رشد تولید آغاز شد و رقم 249 هزارتن بالاترین عملکرد در طول سال های 81 تا 91 ثبت شد. در سال 93 رکورد بی سابقه تولید و عملکرد فراتر از ظرفیت عملی شد و رقم تولید 251 هزار تن پودر آلومینا بدست آمد.

    اکتشافات ایمیدرو

    اکتشافات انجام شده در دولت های یازدهم و دوازدهم (تا پایان سال 98) موجب کشف قابل توجه ذخایر بوکسیت در کشور شد. پیش از این منابع بوکسیت ایران 14 میلیون تن بود، اما با اکتشافات جدید، اکنون ذخایر قطعی شناسایی شده به 38 میلیون تن رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر