استخراج سالانه حدود ۱۰ میلیون تن سنگ گچ از ۸۴ معدن در سمنان

عصر معدن- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از استخراج سالانه حدود ۱۰ میلیون تن سنگ گچ از معادن این استان خبر داد.;

استخراج سالانه حدود ۱۰ میلیون تن سنگ گچ از ۸۴ معدن در سمنان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از شاتا، بهروز اسودی در حاشیه بازدید از معادن گچ با اعلام این خبر گفت: در حدود 84 معدن سنگ گچ در استان فعالیت می کنند که سالانه حدود 10 میلیون تن از این محصول از این معادن استخراج می شود.

    وی تصریح کرد: استان سمنان دارای رتبه اول کشوری از نظر وجود تولید گچ، نمک، سلستین و زئولیت، رتبه دوم کشوری درتولید سولفات سدیم و رتبه سوم کشوری درتولید ذغال سنگ وکرومیت را در اختیار دارد.

    رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اضافه کرد: این استان از ذخایر غنی و متنوع معدنی از قبیل معادن گچ، سولفات سدیم، سنگ آهک، سنگ لاشه، گرانیت، مرمریت، سنگ آهن، نمک، بوکسیت، سلستین، زئولیت، ذغال سنگ ، باریت، طلا، مس، کائولن، کرومیت،روی،فلورین و... برخوردار است.

    بهروز اسودی با اشاره به توانمندی های بالقوه و بالفعل معدنی در استان اظهار داشت: اکثر تولیدات معدنی استان از خانواده مواد معدنی طبقه یک است که از نظر وزنی سنگین هستند ولی ارزش اقتصادی بالایی ندارند و این امر یکی از علل عدم تاثیر مورد انتظار گردش مالی بخش معدن نسبت به گردش مالی کل استان است.

    وی ادامه داد: برای قرار دادن بخش معدن استان در جایگاه واقعی اش ، باید سیاست گذاری و اقداماتی در حوزه اکتشافات ، استخراج ، کانه آرایی و فرآوری از قبیل تغییر رویکرد معدنکاری ، استفاده از خدمات استارت آپ های فعال ، معرفی ، بومی سازی و ترویج روش های فرآوری مواد معدنی و ایجاد امکانات زیربنایی اولیه در مناطق مستعد انجام داد تا سمت و سوی فعالیت های معدنی تغییر داده شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر