سرپرست سازمان صمت استان سمنان:

منابع معدنی شاهراه شکوفایی اقتصادی در استان سمنان

عصر معدن- سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: منابع معدنی نقشی اساسی در توسعه پایدار و شکوفایی اقتصادی استان دارند.;

منابع معدنی شاهراه شکوفایی اقتصادی در استان سمنان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، علی تشنه دل در حاشیه بازدید از معادن جنوب سمنان با بیان این مطلب افزود: با توجه به وجودمنابع معدنی غنی در استان و با توجه به اینکه منابع معدنی جزء سرمایه های ملی میباشند، نقش اساسی این منابع در توسعه پایدار و شکوفایی اقتصادی استان، بدیهی میباشد .

    وی تصریح کرد: با توجه به برنامه ششم توسعه، بهره برداری بهینه از این منابع معدنی جزء ضروریات بوده و لازمه تحقق این امر، توجه ویژه به راهکارهای کارشناسی در جهت توسعه معادن می باشد.

    سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به برخی از این راهکارها اظهار داشت: با توجه ویژه به راهکارهای کارشناسی می توان در جهت توسعه معادن، جلوگیری از خام فروشی و افزایش سهم ارزش افزوده فرآورده های معدنی قدمهای خوبی برداشت.

    علی تشنه دل تکمیل فعالیتهای اکتشافی و توسعه وتجهیز معادن بزرگ و بهره برداری بهینه ازاین ذخایر معدنی را از مهمترین راهکارهای توسعه معادن عنوان کرد و افزود: ایجاد زیرساخت های موررد نیاز تجهیر معادن و اتخاذ سیاست های مناسب حمایتی از ملزومات امر توسعه در بخش معدن استان می باشد.

    وی با اشاره به برخی محدودیت های موجود در بخش معدن استان گفت: کمبود اعتبارات، وجود مشکلات مربوط به محدودیت منابع طبیعی، محیط زیست، محدودیت های قانونی موجود در زمینه واگذاری محدوده های معدنی، عدم وجود زیرساختهای مناسب درمناطق جنوبی استان باتوجه به تمرکز معادن فلزی دراین بخش را از مهمترین مسایل و مشکلات این حوزه عنوان کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر