انجام اقدامات لازم ‌برای فعال‌سازی ، مولد سازی و احیا معادن سمنان

عصر معدن- رئیس سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: اقدامات لازم ‌به‌ منظور فعال‌سازی معادن این استان در دستور کار قرار دارد.;

انجام اقدامات لازم ‌برای فعال‌سازی ، مولد سازی و احیا معادن سمنان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، علی تشنه‌دل در جلسه مولدسازی معادن استان سمنان که به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در سالن جلسات غدیر استانداری برگزار شد، اضافه کرد: حوزه فعالیت معدن با صنعت تفاوت بسیار زیادی دارد.

    وی با بیان اینکه معادن کوچک امروز با مسائل و مشکلاتی روبه‌رو هستند که آسیب شناسی شده و نیاز به توجه دارند، ادامه داد: معادن بزرگ با فرسودگی ماشین‌آلات مواجه هستند که نیاز به نوسازی دارند.

    رئیس سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه 16 مورد معدن غیرفعال در استان سمنان با مشکل مخالفان دستگاه‌های اجرایی و معارضان محلی مواجه هستند، اضافه کرد: 15 مورد معادن تطعیل نیز با مشکل عدم توجیه اقتصادی به واسطه نبود زیرساخت مناسب برای برداشت مواجه هستند.

    تشنه‌دل با بیان اینکه 23 معدن پشتیبان در استان سمنان وجود دارد که می‌توانند تامین‌کننده نیاز کارخانه‌های بزرگ تولیدی باشند، تصریح کرد: 9 مورد از معادن غیرفعال که عمدتا در حوزه ذغال سنگ و نمک است، به دلیل مشکل ایمنی در حال حاضر فعالیت ندارند.

    وی با بیان اینکه بالغ بر 52 درصد تعطیلی معادن در استان سمنان به دلیل رکود بازار، مشکلات اقتصادی و عدم بازدهی مناسب است، تأکید کرد: اقدامات لازم ‌به‌ منظور فعال‌سازی معادن در دستور کار قرار دارد.

    رئیس سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: فعال‌سازی، مولدسازی و احیای معادن، ایجاد فرصت شغلی، رشد اقتصادی و حیات، تمدن و پویایی جامعه را به دنبال خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر