ظرفیت تولید فولاد در استان سمنان سالانه به ۲ میلیون تن رسید

عصر معدن- معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ظرفیت تولید فولاد استان با صدور پروانه‌های بهره‌برداری در این بخش به بیش از ۲ میلیون تن در سال افزایش یافت.;

ظرفیت تولید فولاد در استان سمنان سالانه به ۲ میلیون تن رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، محمد فروهر روز سه شنبه در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی صنایع معدنی بیان کرد: سرمایه گذاری در بخش تولید محصولات فولادی در استان سمنان 9 هزار و 200 میلیارد ریال است.

    وی تاکید کرد: اکنون 30 واحد فولادی با ظرفیت تولید بالغ بر 2 میلیون تن در سال در زمینه تولید انواع محصولات فولادی شامل انواع میلگرد، شمش ، ورق و مقاطع فولادی ، لوله های فولادی ، قطعات فولادی و چدنی در استان فعالیت می کنند.

    وی گفت: 2600 نفر در واحدهای تولید فولاد در استان سمنان مشغول به کار هستند.

    معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به صدور 31 جواز تأسیس در زمینه تولید محصولات فولادی، سرمایه گذاری پیش بینی شده این طرح ها را 12 هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

    وی گفت: با بهره برداری از این طرح ها ، 2هزار فرصت شغلی جدید در این بخش صنعتی ایجاد خواهد شد.

    فروهر با تاکید براینکه با حمایت از واحدهای تولیدی و کالای داخلی می توان با تهاجم اقتصادی به خوبی مقابله کرد، افزود: تکمیل زنجیره فولاد و فلزات اساسی از طرح های مهم دولت است که در حال حاضر این زنجیره متوازن و کامل شده است .

    معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان خاطرنشان کرد: این استان از ظرفیت های معدنی مناسبی برخوردار است که باید به خوبی فرآوری و بهره برداری شود، تکمیل زنجیره فولاد به افزایش ارزش افزوده و رشد صادرات و اشتغال می انجامد.

    استان سمنان با داشتن حدود یکهزار و 840 پروانه بهره‌برداری واحدهای صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری حدود 76 هزار میلیارد ریال و اشتغال برای بیش از 68 هزار و 800 نفر، یکی از قطب های صنعتی و معدنی شرق کشور محسوب می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر