سرپرست سازمان صمت سمنان اعلام کرد:

۲۳ میلیون تن ظرفیت استخراج سالیانه معادن استان سمنان

عصر معدن- سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ظرفیت استخراج سالیانه معادن در استان ۲۳ میلیون تُن برآورد می شود که با ۴۰ درصد ظرفیت تولید سولفات سدیم در استان رتبه دوم کشور را در این بخش کسب کردیم.;

۲۳ میلیون تن ظرفیت استخراج سالیانه معادن استان سمنان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، علی تشنه دل افزود: 626 فقره پروانه بهره‌برداری برای حدود 42 نوع ماده معدنی در استان سمنان وجود دارد.

    وی با بیان اینکه بهره‌گیری از خدمات کارشناسان زُبده، دانشگاه‌ها و شرکت‌های مشاور و تشکل‌های صنفی بخش اکتشاف و تهیه 20 ورق نقشه 1.25000 زمین‌شناسی مناطق اولویت‌دار استان طی چهار سال از برنامه‌های اکتشافی این سازمان در سال جاری است، اضافه کرد: اکتشاف نیمه تفصیلی کمربند ملی متال جنوب استان و تکمیل مطالعات ژئوفیزیک هوایی جهت ذخیره یابی پلی متال از دیگر برنامه‌های این سازمان در حوزه اکتشاف معادن است.

    سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان بیان کرد: اهتمام ویژه به اکتشاف ذخایر استان و سرمایه‌گذاری مناسب، تقویت و توانمندسازی بخش خصوصی از طریق حمایت مالی بیمه‌ای و کاهش ریسک سرمایه‌گذاری در این بخش، هدایت منابع مالی مکفی به سمت اکتشاف نیز در دستور کار است.

    تشنه دل گفت: شناسایی آنومالی‌های پنهان مس در منطقه طرود-چاه شیرین، تکمیل اکتشاف و تعیین میزان ذخایر کویر حاج علیقلی برای مواد معدنی پتاس و منیزیم و انجام مطالعات اکتشاف تکمیلی ذخایر سنگ‌آهن شرق سمنان تا جنوب دامغان در دستور کار است.

    وی بابیان اینکه انجام مطالعات اکتشاف تکمیلی و شناسایی پتانسیل‌های آنومالی‌های کرومیت شرق استان سمنان در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: توجه به زیرساخت‌ها ازجمله راه‌سازی و اجرای آسفالت مسیر دسترسی به معادن در پهنه استان و حمایت مالی از معادن از دیگر برنامه‌های اصلی این سازمان در سال جاری است.

    اخبار مرتبط

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر