چالش های اساسی پیش روی فلزات

عصر معدن- مس، آهن، بوکسیت با چالش‌های اساسی ESG روبرو هستند.;

چالش های اساسی پیش روی فلزات
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، محققان پژوهشگاه مواد معدنی پایدار دانشگاه کوئینزلند مطالعه‌ای را منتشر کردند که نشان می‌دهد چالش‌های زیست محیطی ، اجتماعی و حکمرانی این پتانسیل را دارند که تأثیر چشمگیری برعرضه جهانی فلزات داشته باشند.
    برای دستیابی به چنین نتیجه گیری، دانشمندان ماتریکسی را برای ارزیابی بسترهای زیست محیطی ، اجتماعی و حاکمیتی برای بیش از 600 کانه سنگی مس ، آهن و بوکسیت طراحی کردند.
    آنها هر یک از این فلزات را در برابر 8 خطر بررسی کردند: زباله، آب، تنوع زیستی، کاربری اراضی، مردمان بومی ، آسیب پذیری اجتماعی ، شکنندگی سیاسی و تأیید و مجاز.
    الیونور لیبر، یکی از محققان درگیر در این پروژه، گفت: اکثر 296 سنگ مس ، 324 سنگ آهن و 50 ماده سنگین بوکسیت مورد بررسی ما در زمینه های پیچیده معیارهای زیست محیطی ، اجتماعی و حکومتی (ESG) هستند که می تواند مانع ، تاخیر یا مختل شدن عملیات معدن شود.
    Orebodies زمانی که بیش از یک مقوله ریسک برای آن شناسایی شد، دسته‌بندی شدند.
    به عنوان مثال، سنگ آهن ترکیبی از خطرات کم و زیاد را نشان می دهد، با وجود سنگ های ریز پر خطر که عموماً با آسیب پذیری اجتماعی، شکنندگی سیاسی و تأیید و مجاز کردن چالش ها مشخص می شوند یا  orebodies مس بطور مساوی توزیع شده‌اند اما خطرات آب و پسماند رایج هستند و 65 درصد از orebodies در مناطق با خطر آب بسیار بالا قرار دارند.
    از طرف دیگر ، بوکسیت با تمام سنگهای قیمتی واقع در بافتهای پرخطر ، بدترین عملکرد را در این سه کالا دارد.
    لیبر گفت: اگر نوآوری اساسی در طراحی و توسعه پروژه وجود نداشته باشد ، خطر ESG شایع تر خواهد شد. وی گفت: "حتی اکنون بسیاری از پروژه های معدن به دلیل ریسک ESG متوقف شده اند."
    این دانشمند و تیم آن امیدوارند که روش آنها توسط دولت ها در مرحله تصویب پروژه های جدید معدن  و توسط سرمایه گذاران یا شرکت های معدنی چند ملیتی به دنبال خطرآفرینی پروژه های خود باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر