سرمایه‌گذاری در معادن استان سمنان ۸۲ درصد افزایش یافت

عصر معدن- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: سرمایه گذاری در معادن استان در سال گذشته ۸۲ درصد افزایش پیدا کرد.;

سرمایه‌گذاری در معادن استان سمنان ۸۲ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، علی تشنه دل روز دوشنبه در حاشیه بازدید از تعدادی معادن واقع در جنوب شهر سمنان اظهار داشت: در سال گذشته حدود 210 میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش معدن استان انجام گرفت که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال 98 ، 82 درصد افزایش داشته است.

    وی تصریح کرد: طی این مدت 32 فقره پروانه بهره‌برداری در حوزه معدن استان با این میزان سرمایه‌گذاری صادر شده است، که از نظر تعداد در مقایسه با مدت مشابه آن در سال 98 ، 14 درصد رشد را شاهد هستیم.

    رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اشتغالزایی بالای این معادن اظهار داشت: با صدور این تعداد پروانه بهره برداری ، زمینه اشتغال 227 نفر در بخش معادن استان در سال 99 فراهم شده است که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال 98 ، 39 درصد افزایش داشته است.

    علی تشنه دل با بیان اینکه در سال گذشته ،  111 فقره مجوز معدنی در استان صادر شده است افزود: از این تعداد مجوز ، 32 فقره پروانه بهره برداری ، 40 فقره پروانه اکتشاف و 39 فقره گواهی کشف با هزینه عملیات اکتشاف بالغ بر 91 میلیارد ریال می باشد.

    دبیر شورای معادن استان سمنان خاطر نشان کرد: در استان سمنان با استخراج سالانه بیش از 21 میلیون تن انواع مواد معدنی یک استان مستعد از نظر منابع معدنی از قبیل سیلیس ، آهک ، گچ ، سولفات سدیم ، نمک ، منگنز ، آهن ، مس و غیرهمی باشد که632 معدن در استان دارای پروانه بهره برداری می باشند که بیش از 600 میلیون تن ذخیر قطعی این معادن می باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر