رونمایی از خط تولید انبوه دامپتراک ۶۰تنی ایرانی به همت گل‌گهر

عصر معدن- شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد از محصول تجاری‌ سازی شده «دامپتراک ۶۰ تن ایرانی» ، رونمایی کرد.;

رونمایی از خط تولید انبوه دامپتراک ۶۰تنی ایرانی به همت گل‌گهر
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صدا و سیما ؛ شرکت معدنی و صنعتی گل گهر اعلام کرد : این محصول با همکاری شرکت دلتا راه ماشین و شرکت گهرهمکار به بهره داری رسیده که صرفه‌جویی ارزی قابل توجهی برای کشور به همراه داشته است ، چنان که در نمونه خارجی قیمت هر دستگاه 600 هزار یورو است ، اما برای ساخت نمونه داخلی 200 هزار یورو اختصاص یافته است .
    این دستگاه براساس دستورالعمل‌های وزارت صمت ، 50 درصد داخلی‌سازی شده و فقط قطعاتی که تولید آنها مزیت رقابتی ندارد برون‌سپاری شده است.
    با تولید انبوه این دستگاه ، بخش بزرگی از قطعات آن به دلیل افزایش مصرف توجیه‌پذیر خواهد بود و امکان ارتقای درصد داخلی‌سازی آن شکل می‌گیرد.
    پیش از این نمونه اولیه دستگاه دامپتراک 60 تنی تولید شده بود که پس از سه هزار ساعت کار و بررسی‌های فنی و اصلاحیه‌های لازم ، اکنون خط تولید انبوه این محصول آغاز به کار کرده است. این تنها اقدام شرکت گل گهر در زمینه بومی‌سازی نیست بلکه این شرکت با داخلی‌سازی 90 هزار قطعه ، سالانه 250 میلیون یورو صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه می آورد.
    شرکت معدنی و صنعتی گل گهر برای تحقق شعار سال مبنی بر حمایت از تولید داخل و خودکفایی در محصولات استراتژیک ، کار تحقیقاتی فشرده‌ ای را برای بومی‌سازی ماشین آلات و قطعات دردست انجام دارد.
    این شرکت در بخش نمایشگاهی ِنمایشگاه ملی فولاد با برپایی غرفه مشترک با شرکت های جهان فولاد و توسعه آهن و فولاد گل‌گهر، حضوری فعال دارد و پذیرای کارشناسان و مدیران شرکت های صنعتی و دانش بنیان‌هاست.
    بومی‌سازی ، افزایش توان ساخت داخل و توسعه تکنولوژی از جمله رویکردهای چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد است
    چهارمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ، با حضور مدیر عامل شرکت ایمیدرو ، جمعی از مدیران ارشد صنعتی معدنی کشور، شماری از شرکت‌ های برتر صنعت فولاد کشور و شرکت های دانش‌بنیان برگزار شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر