جا به جایی کالا از راه ریلی در هرمزگان افزایش یافت

عصر معدن- مدیر کل راه آهن هرمزگان گفت: ۳میلیون و ۵۱۰هزار و ۹۵۸تن کالا از ابتدای سالجاری تاکنون از راه ریلی استان جا به جا شد که این میزان افزایش سه درصدی را در همسنجی با پارسال نشان می دهد;

جا به جایی کالا از راه ریلی در هرمزگان افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مهر، حسن ماسوری در تشریح عملکرد 2 ماهه این اداره کل بیا: داشتاز این میزان جا به جایی کالا، یک میلیون و 243 هزار و 284 تن انواع مواد معدنی و کالاهای تجاری شامل کانتینر و محموله‌های ترانزیتی بوده است. این کالاها از مبادی ایستگاه‌هایی گل گهر، معدن گل گهر و بندر شهید رجایی بارگیری شده است.

    مدیرکل راه آهن هرمزگان اظهارداشت: در این مدت همچنین 2 میلیون و 267 هزار و 674 تن انواع محموله و مواد معدنی در سایر خطوط این اداره کل تخلیه شد.

    ماسوری گفت: این مواد در پالایشگاه، منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس (بارکو)، بندر شهید رجایی و خطوط تخلیه دستی مانوری تخلیه شد که در همسنجی با پارسال 11 درصد افزایش داشته است.

    وی ادامه داد: عملکرد بندر شهید رجایی نیز در این مدت یک میلیون و 582 هزار و 445 تن کالا با 6 درصد افزایش بوده است.

    این مسؤول یاد آور شد: تُن کیلومتر مرزی نیز در ماه‌های فروردین و اردیبهشت ماه امسال به میزان یک میلیارد و 391 میلیون و 729 هزار و 924 تن کیلومتر رسید که افزایش 7 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

    «تن کیلومتر مرزی، واحدی در راه آهن برای حمل بار در بین مرزهاست که به ازای هر تُن بار ریلی در هر کیلومتر محاسبه می‌شود.»

    ماسوری گفت: همچنین در این مدت تخلیه نفت کوره (مازوت) از 2 هزار و 952 واگن به 5 هزار و 2 واگن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 69 درصدی را نشان می‌دهد.

    وی اضافه کرد: در تخلیه کانتینر نیز از 657TEU (تی ای یو) به یکهزار و 110 ) TEUتی. ای . یو) رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 69 درصد افزایش داشته است.

    مدیرکل راه آهن هرمزگان ادامه داد: برای نخستین بار محموله نفت کوره ترانزیت در خطوط محوطه بندر شهید رجایی تخلیه و مستقیم به مخازن ذخیره مواد نفتی انتقال یافت.

    وی گفت: در گذشته واگن‌های مواد نفتی در خطوط پایانه نفتی ایستگاه مانوری تخلیه و توسط کامیون به مخازن داخل بندرشهید رجایی انتقال می‌شد که با ایجاد خط و بهبود این فرآیند شاهد افزایش تخلیه موادنفتی ترانزیت از تعداد 30 واگن به 80 واگن در روز خواهیم شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر