غریب پور در نشست کارگروه کنترل مدیریت گل گهر:

ایمیدرو تامین بلند مدت سنگ آهن گل گهر را راهبری می کند

گل گهر جایگاه فناورترین شرکت در "کنسانتره و گندله" را کسب کند

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه عملکرد مالی و سرمایه گذاری گل گهر در سال ۹۸ قابل تقدیر است، گفت: این شرکت طی سال جاری دو مرحله افزایش سرمایه خواهد داشت. غریب پور تاکید کرد: این شرکت به جایگاه فناورترین شرکت در حوزه کنسانتره و گندله سنگ آهن دست یابد.;

ایمیدرو تامین بلند مدت سنگ آهن گل گهر را راهبری می کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، خداداد غریب پور در نشست کارگروه کنترل مدیریت شرکت معدنی و صنعتی گل گهر ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: افزایش 60 درصدی سرمایه گذاری شرکت گل گهر و افزایش دارایی ها از 13 هزار میلیارد به 22 هزار میلیارد تومان در سال 98، نشان دهنده همدلی مجموعه و دیدگاه توسعه گرایی این شرکت است.

    وی افزود: رشد 39 درصدی سود عملیاتی و رشد 28 درصدی سود خالص در این شرکت جای تشکر دارد. افزایش درآمدها همزمان با افزایش 3 درصدی تولید، کنترل هزینه ها و اجرای طرح های توسعه ای، رخ داده است. داشتن چشم انداز بلندمدت و رسیدن به سود 3 برابری سرمایه تا 1404 در این شرکت قابل تقدیر است.
    ضرورت دستیابی به فناورترین شرکت کنسانتره و گندله
    رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به تولید 16 میلیون تنی کنسانتره و 12 میلیون تنی گندله در شرکت گل گهر، تصریح کرد: با توجه به این میزان حجم فعالیت، شرکت گل گهر باید برای دستیابی به جایگاه فناورترین شرکت ایران در زمینه کنسانتره و گندله برنامه ریزی کند و صاحب دانش فنی این 2 محصول شود.
    وی ادامه داد: شرکت فولاد مبارکه به دلیل برخورداری از جایگاه ویژه در صنعت فرآوری سنگ اهن، مسئول دستیابی به فناورترین شرکت در این صنعت شد از این رو "گل¬گهر" نیز در حوزه سنگ آهن، راهبری فناوری را برعهده گیرد.

    افزایش سهم بومی سازی
    غریب پور با اشاره به تاکید مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت بر بومی سازی یک میلیارد دلاری بخش معدن و صنایع معدنی، گفت: شرکت گل گهر باید برای افزایش سهم از 17 میلیون دلار برنامه ریزی صورت گرفته برای بومی سازی قطعات و تجهیزات، اقدام کند.
    وی افزود: با توجه به نیاز سالانه این شرکت به 28 میلیون تن سنگ آهن، باید منبع پایداری برای تامین سنگ آهن به عنوان ماده اولیه داشته باشد و ایمیدرو در این زمینه راهبری می کند.
    رئیس هیات عامل ایمیدرو ضمن قدردانی از بانک سپه برای موافقت با افزایش سرمایه شرکت گل گهر، بیان داشت: خوشبختانه افزایش سرمایه این شرکت امسال، طی 2 مرحله 10 هزار میلیارد تومان افزایش می یابد.
    وی ادامه داد: این شرکت، متناسب با جریان نقدینگی Cash Flow))، سود سهام را برای اجرای طرح های توسعه ای مطابق با طرح جامع فولاد ذخیره کند. در این میان، افزایش سرمایه برای 3-4 سال آینده در اختیار هیات مدیره باشد تا نگران اجرا شدن طرح های توسعه ای نباشد.

    دستیابی به معادن زیر زمینی و فرآوری باطله ها
    غریب پور با اشاره به ضرورت برنامه ریزی شرکت گل گهر برای دستیابی به معادن زیر زمینی، گفت: این شرکت باید با بهره گیری از فناوری های روز، امکان شروع عملیات اجرایی در معدن زیرزمینی را فراهم کند.
    وی ادامه داد: موضوع دیگر، فرآوری باطله هاست که چنانچه این شرکت به فرآوری 40 میلیون تن باطله موجود در معادن خود ورود کند، مانند این است که یک معدن جدید را در کنار معادن موجود، راه اندازی کرده است.
    آماده شدن پیش نویس فرمول قیمت سنگ آهن
    رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه در حال دسترسی به فرمول قیمت گذاری سنگ آهن هستیم، گفت: پیش نویس این طرح آماده شده و ضریبی از قیمت شمش فولاد خوزستان با عیارهای مختلف تعیین خواهد شد تا قیمت ها یکسان شود.
    وی ادامه داد: ایمیدرو به هیچ شرکتی، توصیه سهامداری نمی کند و سرمایه گذاری ها در عرض هم نباشد و در طول و تکمیل کننده هم باشند.

    اقدامات جهشی تولید، فروش و توسعه در سال 98
    جمشید ملارحمان، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در این نشست ضمن قدردانی از حمایت های غریب پور و همکاران از این شرکت، گفت: شرکت گل گهر به عنوان بازوی اجرایی ایمیدرو در سال 98، در تولید، فروش و توسعه اقدامات جهشی انجام داد.
    وی ادامه داد: طی سال گذشته در تولید کنسانتره 3 درصد، گندله 3 درصد و فروش داخلی این دو محصول از نظر تناژ 5 درصد رشد داشته است. صادرات این محصولات 60 درصد کاهش یافت که (با هدف ایجاد ارزش افزوده) به مصرف داخلی رسید.
    ملارحمان با اشاره به عملکرد مالی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر در سال 98 گفت: سود عملیاتی این شرکت از 42.2 هزار میلیارد ریال در سال 97 به 58.7 هزار میلیارد ریال در سال 98 (39 درصد افزایش) رسید. همچنین، درآمدهای عملیاتی 39 درصد و سود خالص نیز 28 درصد افزایش یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر