با هماهنگی ایمیدرو و بنگاه های بزرگ صورت گرفت:

کمک ۱۰۰میلیارد تومانی بزرگان معدنی به سیل زدگان

عصر معدن- ایمیدرو و بنگاه های بزرگ معدنی و صنایع معدنی، طی یک تصمیم ملی امروز در نشستی، ۱۰۰ میلیارد تومان برای استان های سیل زده اختصاص دادند.;

کمک ۱۰۰میلیارد تومانی بزرگان معدنی به سیل زدگان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور، رئیس هیات عامل ایمیدرو در نشستی که پیش از ظهر امروز با حضور مدیران عامل بنگاه های بزرگ معدنی و صنایع معدنی در این سازمان برگزار شد، گفت: این شرکت ها همراه با سازمان، تاکنون به صورت داوطلبانه کمک های مختلفی اعم از تجهیزات، مواد غذایی، پتو و اعزام نیروهای امدادی در اختیار سیل اخیر استان های کشور قرار داده اند که طبق اظهارات مقامات استانی، منشا اثرات مفیدی بود.

    وی افزود: با هدف همگرایی بیشتر بین شرکت های معدنی و صنایع معدنی برای کمک به سیل زدگان، نیاز به یک هماهنگی بود و خوشبختانه این شرکت ها آمادگی خود را برای کمک های بیشتر به سیل زدگان اعلام کردند.

    غریب پور تصریح کرد: کمک های نقدی یاد شده، طی 48 ساعت آینده به شماره حسابی که سازمان مدیریت بحران اعلام می کند، واریز خواهد شد. وی ادامه داد: این کمک ها به صورت متمرکز در اختیار سیل زدگان قرار خواهد گرفت.

    در این نشست که مدیران عامل شرکت های گل گهر، چادرملو، ملی مس، فولاد خوزستان، فولاد مبارکه،‌ فولاد خراسان، ملی فولاد و همچنین تهیه و تولید مواد معدنی ایران حضور داشتند، طی سخنانی از آمادگی شرکت های متبوع خود برای واریز کمک های نقدی خبر دادند. این شرکت ها پیش از این و در تعطیلات نوروز، اقدام به ارسال بخشی از کمک ها شامل تجهیزات فنی، اقلام ضروری و ... کرده بودند.

    حجم بالای خسارت ها

    بهنام سعیدی، سخنگو و معاون سازمان مدیریت بحران کشور در این نشست با اشاره به آثار سیل های اخیر کشور گفت: در جریان این سیل ها، 269 شهر و 5148 روستا درگیر بوده اند که 59 هزار واحد شهری تخریب شده اند این در حالی است که 98 هزار و 230 واحد هم نیاز به بازسازی دارند.

    وی افزود: همچنین، 126 هزار و 500 کیلومتر مربع، راه اصلی و فرعی و 6896 پل تخریب شده است. علاوه بر این 853 هزار هکتار اراضی کشاورزی و 111 هزار هکتار باغ خسارت دیده و 7627 دام و طیور و آبزی تلف شده اند.

    سعیدی تاکید کرد: درخواست های این سازمان برای رفع مشکلات در سه بخش شامل تجهیزات، اقلام ضروری و کمک های نقدی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر