ملارحمان پیش از افتتاح ۲۶ طرح گل گهر توسط رییس جمهور، تاکید کرد:

تولید و توسعه همراه با ایفای نقش مسئولیت اجتماعی

عصر معدن- جمشید ملارحمان مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر به ترسیم اقدامات و برنامه های "گل گهر" به عنوان بزرگ ترین هلدینگ معدن و صنایع معدنی کشور در زنجیره فولاد گل گهر پرداخت.;

تولید و توسعه همراه با ایفای نقش مسئولیت اجتماعی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، ملارحمان امروز پیش از افتتاح 26 طرح در مجموعه گل گهر توسط رییس جمهوری، گفت: آیین افتتاح کارخانه های آهن اسفنجی "آهن و ‌فولاد گل گهر"( خط دوم) و ذوب و فولادسازی "جهان فولاد"، همراه با بخش بخار 160 مگاواتی نیروگاه گهر انرژی عصر امروز برگزار می شود.
    وی ارزش کل پروژه ها را بیش از 8200 میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: این شرکت به رغم اعمال تحریم های ظالمانه، علاوه بر استفاده حداکثری از امکانات موجود و ثبت رکوردهای های عملیاتی، رشد دو درصدی تولید کنسانتره و گندله سنگ آهن و نیز 23 درصدی آهن اسفنجی را به ثبت رسانده است.

    حضور در بزرگ ترین کنسرسیوم اکتشاف
    وی به اقدامات اکتشاف شرکت معدنی و صنعتی گل گهر اشاره کرد و گفت: اجرای عملیات اکتشاف در قالب بزرگ ترین کنسرسیوم اکتشاف کشور که با هدف تامین مواد اولیه فولاد کشور و صیانت از توسعه پایدار و سرمایه گذاری ها صورت می گیرد، از اقدامات این شرکت به شمار می آید.
    وی ادامه داد: همچنین عملیات اکتشاف در سطح پهنه های کشور به ویژه توده های معدنی گل گهر نیز در دست انجام است.
    ملارحمان به اقدامات زیربنایی شرکت گل گهر اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر اکتشاف و انجام عملیات تا انتهای زنجیره تولید، تکمیل و توسعه زیربناها به عنوان پیش نیاز توسعه صنایع معدنی در دست اجرا قرار دارد.

    خط انتقال اب
    به گفته مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، مشارکت در کنسرسیوم شیرین سازی و انتقال آب از خلیج فارس جزو اقدامات گل گهر است. پروژه ای که ارزش برآوردی آن به 11هزار میلیارد تومان می رسد.
    ملارحمان افزود: پیش بینی می شود قطعه نخست مسیر انتقال اب تا پایان سال جاری راه اندازی شود.

    تامین انرژی برق صنایع
    مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی گل گهر گفت: همزمان با تکمیل و ‌توسعه نیروگاه های برق، هلدینگ گل گهر، با هدف تامین 1400 مگاوات برق مورد نیاز سرمایه گذاری های انجام شده و‌ توسعه های آتی، امروز واحد واحد بخار نیروگاه (گهر انرژی) در چرخه تامین برق قرار گرفت.
    وی یادآور شد: پیش از این دو‌ واحد گازی این نیروگاه به ظرفیت 330 مگاوات وارد مدار شده بود
    ملارحمان خبر داد که نیروگاه دوم قرار است به زودی وارد فاز اجرایی شود.

    حمل و نقل و خرید واگن از داخل
    وی درباره وضعیت حمل ریلی منطقه گل گهر گفت: حمل ریلی از اصلی ترین اهداف زیرساختی گل گهر است و در حال حاضر 15 دستگاه لوکوموتیو و 714 دستگاه واگن، پشتیبانی عملیات حمل محصولات معدنی را انجام می دهند.
    ملارحمان همچنین خبر داد که برنامه خرید 1000 دستگاه واگن از داخل کشور در دست انجام است که این برنامه با هدف بالابردن توان حمل ریلی مجموعه گل گهر صورت می گیرد.
    به گفته ملارحمان قرارداد فاز نخست برای خرید 100 دستگاه واگن با یکی از سازندگان داخلی منعقد شده است.

    مسوولیت اجتماعی
    ملارحمان، ایفای مسوولیت اجتماعی را از مهمترین اقدامات و برنامه های گل گهر دانست و تاکید کرد: این مهم در بالاترین سطح کیفی در حوزه های درمانی، فرهنگی و ورزشی اجرایی شده است.
    به گفته مدیر عامل گل گهر، سرمایه گذاری 21 هزار میلیارد ریالی در حوزه مسوولیت اجتماعی منطقه در حال اجراست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر