نیروگاه ۱۶۰مگاواتی سیرجان آماده بهره برداری شد

عصر معدن- مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی گل گهر گفت: نیروگاه ۱۶۰ مگاواتی سیکل ترکیبی این شهرستان به مرحله راه اندازی رسیده و در نوبت افتتاح قرار گرفته است.;

نیروگاه ۱۶۰مگاواتی سیرجان آماده بهره برداری شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، جمشید ملارحمان افزود: واحد بخار شماره یک نیروگاه سیکل ترکیبی سیرجان به ظرفیت تولید 160 مگاوات انرژی برق، آماده افتتاح شده است.

    وی اظهار داشت: این نیروگاه توسط شرکت گهر انرژی از شرکت های زیرمجموعه شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و با سرمایه گذاری 152 میلیون دلاری راه اندازی شده است.

    مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی گل گهر گفت: میزان اشتغال مستقیم حاصل از راه اندازی واحد بخار شماره یک، 30 نفر است و همچنین با افتتاح این طرح 600 فرصت شغلی نیز به صورت غیر مستقیم ایجاد خواهد شد.

    منطقه معدنی و صنعتی گل گهر با داشتن معادن غنی از سنگ آهن به عنوان یکی از مطرح ترین قطب های فعال معدنی، صنعتی در خاورمیانه است که دارای قابلیت های بسیاری برای تبدیل شدن به یک منطقه بزرگ و رقابتی در سطح ایران و حتی جهان می باشد.

    شرکت معدنی و صنعتی گل گهر یکی از شرکت های فعال این منطقه می باشد که نقش مهمی در سیاست گذاری و مدیریت منطقه برعهده دارد. این شرکت در حال حاضر با ظرفیت تولید بیش از 15 میلیون تن کنسانتره و بیش از 10 میلیون تن گندله بزرگترین تولید کننده کشور می باشد و با اجرای پروژه های توسعه و بهینه سازی خطوط شرکت، در افق چشم انداز، مجموع تولیدات سالانه این شرکت به بیش 30 میلیون تن خواهد رسید.

    این شرکت به منظور توسعه زنجیره ارزش خود با تاسیس شرکت های فولادی سهم خود را در تولید محصولات فولادی نظیر آهن اسفنجی توسعه داده است و در آینده نه چندان دور با تولید اسلب نازک و مقاطع فولادی این زنجیره را تکمیل خواهد کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر