گل‌گهر در تولید گندله و کنستانتره صدرنشین کشور شد

عصر معدن- مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر سیرجان از صدرنشینی این شرکت در تولید کنسانتره و گندله سنگ آهن بین شرکت‌های معدنی کشور خبر داد و گفت: این شرکت ۶.۷ میلیون تن کنسانتره و پنج میلیون تن گندله در پنج ماه ابتدای سال ۹۸ تولید کرده است.;

گل‌گهر در تولید گندله و کنستانتره صدرنشین کشور شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، جمشید ملارحمان در جمع کارکنان این شرکت افزود: تولید کنسانتره سنگ آهن کشور در پنج ماه ابتدای امسال به بیش از 19.7 میلیون تن رسید که شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با تولید 6.7 میلیون تن،‌ بیشترین سهم تولید را  داشته است، این شرکت همچنین بالاترین سهم در تولید گندله سنگ آهن را نیز در اختیار دارد.

    وی اظهار داشت: میزان تولید این ماده معدنی در کشور تا پایان مرداد ماه 1398 از 19 میلیون و 752هزار تن فراتر رفت که در این میان، گل‌گهر با رشد تولید 2 درصدی صدرنشین تولید کنسانتره سنگ آهن شد.

    میزان کل تولید گل‌گهر از آغاز فروردین تا شهریورماه رشد 4 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.
    مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر سیرجان با بیان اینکه طی این مدت تولید کنسانتره سنگ آهن چادرملو به 4 میلیون و 267 هزار تن و سنگ آهن مرکزی به 2.1 میلیون تن رسید گفت: میزان تولید چادرملو با رشد 15درصدی همراه شد و سنگ آهن مرکزی کاهش 7درصدی را تجربه کرد.

    وی افزود: از سوی دیگر تولید گندله آهن نیز در مدت مورد بررسی از 17.6 میلیون تن عبور کرد، در این بخش نیز گل‌گهر پیشتاز بود و اندکی بیش از 5 میلیون تن گندله تولید کرده‌است.
    پس از گل‌گهر سیرجان، شرکت فولاد مبارکه با تولید بیش از 3 میلیون تن، فولاد خوزستان با تولید 2 میلیون و 696 هزار تن، میدکو با تولید 2 میلیون و 410 هزار تن و چادرملو با 1.7 میلیون تن به ترتیب بیشترین سهم در تولید این ماده معدنی را داشته‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر