رییس جمهوری در آیین افتتاح ۲۶ طرح معدنی و صنایع معدنی در گل گهر:

شرکت های ایرانی صاحب دانش در صنایع فولاد و ‌مس شده اند / گل گهر ، بهشت معدنی شده است

عصر معدن- دکتر حسن روحانی رییس جمهوری گفت: امروزه شرکت های ایرانی در صنعت فولاد و‌ مس به توانمندی دست یافته اند که می توانند هر کارخانه ای را در این بخش ها ایجاد و راه اندازی کنند.;

شرکت های ایرانی صاحب دانش در صنایع فولاد و ‌مس شده اند / گل گهر ، بهشت معدنی شده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، رییس جمهور که شامگاه دوشنبه در آیین افتتاح 26 طرح معدنی منطقه گل گهر سخن می گفت، تصریح کرد: مدیران، کارشناسان، سرمایه گذاران، طراحان و ... توانمندی بالایی در صنایع کشور به دست آورده اند که جای خرسندی دارد.

    روحانی در این مراسم که وزیر صنعت معدن تجارت، رییس هیات عامل ایمیدرو، مدیر عامل گل گهر و‌ جمعی از مدیران این منطقه به همراه نماینده مردم سیرجان در مجلس حضور داشتند، ادامه داد: کشور علاوه بر دستاورد در بخش های نظامی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی در حوزه علم و فناوری نیز به پیشرفت های قابل ملاحظه ای دست یافته است.

    وی افزود: امروزه شرکت های داخلی صاحب بسیاری از صنایع شده اند و قادر به ساخت بخش قابل توجهی از تجهیزات شده اند و‌ تنها بخش کوچکی از صنایع به خارج وابسته است.

    رییس جمهوری با اشاره به توسعه های انجام شده در مجموعه گل گهر، اظهار داشت: متخصصان داخلی کشور را هم گل کرده اند و‌ هم گهر.

    روحانی تاکید کرد: گل گهر امروزه با پیشرفت هایی که داشته بهشت معدنی شده است.

    توجه به معدنکاری در عمق

    وی در عین حال خواستار توجه بیشتر به اکتشافات معدنی در کشور شد و گفت: نیازمند اکتشافات و بهره برداری عمیق در حوزه معادن هستیم.

    روحانی در عین حال گفت: استان‌های کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان بهشت معادن هستند و ظرفیت بالایی در بهره برداری دارند.

    رئیس جمهوری همچنین خواستار حرکت با فناوری روز شد و اظهار داشت: توجه نکردن به تحولات فناوری کشور را از توسعه دور نگه می دارد.

    وی یادآور شد: از سال 92 به این سو شاهد رشد ایجاد و فعالیت شرکت های دانش بنیان در کشور شده ایم.

    روحانی افزود: طی این مدت توانسته ایم روزی یک یا دو دانشمند ایرانی را به کشور بازگردانیم تا در اینجا مشغول به فعالیت شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر