‏در مجامع عمومی شرکتهای سرمایه گذاری توسعۀ معادن و فلزات و گل گهر؛

شناسایی حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان سود نقدی برای فولاد مبارکه‏

عصر معدن- در جریان برگزاری مجمع عمومی عادی سالانۀ شرکت سرمایه‌گذاری توسعۀ معادن و فلزات بیش از هزار میلیارد تومان سود نقدی و در مجمع عمومی عادی سالانۀ شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر نیز بیش از ۴۴۰ میلیارد تومان سود سرمایه‌گذاری برای فولاد مبارکه شناسایی شد.;

شناسایی حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان سود نقدی برای فولاد مبارکه‏
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از فولاد مبارکه، مرتضی شبانی، مدیر امور مجامع شرکت فولاد مبارکه با اعلام این خبر افزود: در مجمع عمومی عادی سالانۀ شرکت گل‌گهر سیرجان که روز دوشنبه 16 تیرماه در محل همایش‌های سالن وزارت کشور برگزار شد، ضمن تقسیم 90 تومان سود به ازای هر سهم، مبلغ 440 میلیارد تومان سود سرمایه‌گذاری نیز برای فولاد مبارکه شناسایی شد.

    وی گفت: در این مجمع پس از انتخاب هیئت‌رئیسه، در ابتدا ملارحمان مدیرعامل شرکت، گزارش عملکرد شرکت از رشد 3 درصدی تولید کنسانتره (15 میلیون تن) در سال 98 و رشد 4 درصدی تولید گندله (12 میلیون تن) را ارائه کرد و همچنین از کسب رتبۀ اول در تولید کنسانتره و گندله توسط شرکت معدنی گل‌گهر خبر داد.
    شبانی با اشاره به جایگاه ویژۀ این شرکت در تولید محصولات معدنی در کشور گفت: این شرکت در سال 98 مبلغ 8 هزار میلیارد تومان در طرح‌های توسعۀ شرکت سرمایه‌گذاری کرده و انتظار می‌رود این مبلغ در سال 99 تا دو برابر افزایش یابد.
    مدیر امور مجامع شرکت فولاد مبارکه با تأکید بر این‌که فولاد مبارکه با داشتن 10 درصد سهام این شرکت یکی از کرسی‌های هیئت‌مدیرۀ آن را در اختیار دارد، گفت: از مبلغ 134 تومان سود خالص هر سهم این شرکت، مبلغ 90 تومان سود نقدی تقسیم و مقرر شد پرداخت سود نقدی به سهامداران حقیقی در اسرع وقت و کمتر از یک ماه آینده پرداخت شود.
    گفتنی است این مجمع در خاتمه با انتخاب مؤسسۀ حسابرسی بهراد مشار به‌عنوان حسابرس اصلی و روزنامۀ دنیای اقتصاد به‌عنوان روزنامۀ کثیرالانتشار به کار خود پایان داد.

    شناسایی بیش از هزار میلیارد تومان سود نقدی در مجمع عمومی عادی سالانۀ شرکت سرمایه‌گذاری توسعۀ معادن و فلزات
    به گزارش خبرنگار فولاد، مجمع عمومی عادی سالانۀ شرکت سرمایه‌گذاری توسعۀ معادن و فلزات نیز روز پنج‌شنبه 19 تیرماه با حضور بیش از 75 درصد از سهامداران در سالن تلاش تهران برگزار شد.
    در این مجمع که ریاست آن را رضا یزدخواستی از طرف شرکت فولاد مبارکه بر عهده داشت، پس از ارائۀ گزارش مبسوط از فعالیت هیئت‌مدیره توسط دکتر الستی، مدیرعامل این شرکت، و قرائت گزارش حسابرس، صورت‌های مالی آن به تصویب رسید.
    بنابر تصمیمات این مجمع، از 711 ریال سود هر سهم مبلغ 600 ریال سود نقدی بین سهام‌داران توزیع شد که با توجه به مالکیت 41 درصدی شرکت فولاد مبارکه در این شرکت، بیش از هزار میلیارد تومان سود نقدی در حساب‌های شرکت فولاد مبارکه شناسایی شد.
    گفتنی است در سال 98 از محل سود نقدی شرکت‌های سرمایه‌پذیر بیش از 2 هزار   و  500 میلیارد تومان سود نقدی شناسایی شده است که حدود 120 ریال به  ای‌پی‌اس  شرکت اضافه می‌کند.
    همچنین قابل ذکر است درآمد شرکت سرمایه‌گذاری توسعۀ معادن و فلزات از بابت سرمایه‌گذاری در سایر شرکت‌ها از 2 هزار و 53 میلیارد تومان به2 هزار و 710 میلیارد افزایش یافت. همچنین با توجه به رشد بازده شرکت‌های زیرمجموعۀ شرکت توسعۀ معادن و فلزات ،سهام این شرکت از سال گذشته تا تاریخ برگزاری مجمع حدود 476 درصد رشد قیمت  داشته که این موضوع خبر بسیار خوبی برای سهام‌داران این شرکت است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر