فولادمبارکه با ۹۲درصد ظرفیت خود فعال است/ فاصله اندک فولادمبارکه با رقبای جهانی

عصر معدن- احمد سعیدبخش معاون اجرایی پروژه های توسعه شرکت فولادمبارکه اصفهان در پنجمین کنفرانس بین‌المللی استیل پرایس گفت: صنعت فولاد در جهان یک صنعت استراتژیک است و از اهمیت بالایی در کشورهاب پیشرفته برخوردار است.;

فولادمبارکه با ۹۲درصد ظرفیت خود فعال است/ فاصله اندک فولادمبارکه با رقبای جهانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»  وی ادامه داد: با توجه به اهمیت فولاد، سازمانهای دولتی و غیر دولتی مجبور می شوند تا در مسیر توسعه این صنعت گام بردارند‌.

    سعیدبخش ادامه داد: در سال 97 در ایران ، 25 میلیون تن فولاد تولید شد و این رقم در سال 2018 در جهان 1.8 میلیارد تن فولاد تولید شد و ایران در رده دهم قرار گرفت. انتظار می رود ایران‌ در سال 1404 به جایگاه هفتم برسد.

    معاون اجرایی پروژه های توسعه شرکت فولادمبارکه اصفهان ادامه داد: فولاد مبارکه اصفهان در سال 97، با 92 درصد ظرفیت خود کار کرده است که در سطح جهانی و بالاتر از آن است و این درصد برای کل فولادسازی کشور 76درصد بوده است.

    وی ادامه داد: اکنون در ایران تمرکز بر صادرات است که دولت باید در این زمینه از تولیدکنندگان حمایت کند.

    به گفته وی، فولاد جایگزین خوبی برای نفت است. چراکه با توجه به محدودیت های که برای صادرات نفت وجود دارد باید به دنبال راهکاری برای جایگزینی صادرات فولاد به جای نفت داشته باشیم‌.

    وی افزود: در جهان واحدهای کوچک فولادی یا در حال تعطیل شدن هستند یا افزایش ظرفیت. اما در ایران 51واحد فولادی داریم که جمع ظرفیت آن به 6 میلیون تن هم نمی رسد. در واقع 50درصد تولید فولاد کشور در اختیار فولادمبارکه، فولاد خوزستان و ذوب آهن اصفهان است.

    معاون اجرایی پروژه های توسعه شرکت فولادمبارکه اصفهان افزود: اکنون فولادمبارکه اصفهان در زمینه تولید محصولاتی همچون گندله، نورد گرم، گندله سازی و... با رقبای جهانی خود فاصله کمی دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر