با مشارکت فولاد مبارکه انجام شد:

امضای تفاهم‌نامه ایجاد ظرفیت تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس

عصر معدن- تفاهم‌نامه توسعــــه و افزایش ظرفیت تولید فــــولاد تــــــا سقف ۱۰ میلیون تن در منطقۀ ویژه اقتصادی خلیج‌فــــارس با حضــــور مدیرعامل ایمیـــــدرو، مدیرعـــــامل صنـــــدوق بازنشستگی، جمعی از مسئولان ارشد استان هرمزگان و مشارکت فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان، شرکت‌های فولاد کاوه جنوب کیش، مادکوش، صبا فولاد خلیج‌فارس، گل گهر، ایمیدرو و شرکت ملی فولاد ایران امضا شد.;

امضای تفاهم‌نامه ایجاد ظرفیت تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» در جریان امضای این تفاهم‌نامه که روز سه‌شنبه 18 تیرماه 98 در محل ساختمان سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) انجام شد، حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل فولاد مبارکه، با اشاره به اینکه این طرح در راستای طرح جامع فولاد کشور است، گفت: اجرای این طرح در اقتصاد کشور بسیار تأثیرگذار است، اما اراده جدی می‌طلبد.

    وی تاکید کرد: باید آورده‌های شرکت‌ها بررسی شود تا در آینده برای ادامۀ مسیر دچار مشکل نشویم.

    مدیرعامل گروه فولاد مبارکه عزم این شرکت را در این طرح، استوار دانست و افزود: یک دست صدا ندارد. باید همه باهم باشیم تا پروژه زودتر به نتیجه برسد.
    وی خاطرنشان کرد: فولاد مبارکه در راستای تولید 55 میلیون تن فولاد در افق 1404 کشور و حفظ سهم تولید خود، دستیابی به تولید 10 میلیون تن فولاد را در استان هرمزگان و در منطقۀ ویژۀ صنعتی خلیج‌فارس هدف‌گذاری کرده است.

    عظیمیان تصریح کرد: این ایده با توجــــه ‌به موقعـــیت جغرافیــــایی مناسب منطقۀ اقتصادی خلیج‌فارس در امر صادرات محصولات، واردات مواد اولیه و قطعات و همچنین وجود زیرساخت‌های موردنیاز منطقه که ظرفیت بسیار درخورتوجهی جهت توسعه دارند، شکل گرفت.
    وی افزود: با توجه به حضور شرکت‌های فولادی مستقر در منطقه، جهت بهره‌وری هرچه بیشتر، کاهش هزینه‌ها و ایجاد مدیریت یکپارچه، مزایا و توانایی‌هایی کنار هم قرار می‌گیرند و شرکت جدیدی را شکل می‌دهند. در واقع شرکت‌های موجود آورده‌های خود را در قالب شرکت جدیدی برای توسعۀ 10 میلیون تنی به کار خواهند گرفت. این افزایش ظرفیت زمینۀ اشتغال بسیار مناسبی را در استان هرمزگان ایجاد خواهد کرد؛ تاجایی‌که حدود 500 هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در پایین‌دست و بالادست به‌تدریج مشغول به کار خواهند شد و این امر آثار مثبت آن در اقتصاد استان قابل‌ملاحظه خواهد بود.

    مدیرعامل فولاد مبارکه در بخش پایانی سخنان خود از حضور و همراهی سهام‌داران شرکت‌های فولادی در این طرح ملی و همچنین از حمایت‌های بسیار خوب مدیرعامل ایمیدرو و پیگیری‌ها و مساعدت‌های استاندار و سایر مسئولان استان هرمزگان تشکر و قدردانی کرد.

    این گزارش حاکی است در ابتدای این مراسم، حسن یونسان مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران گفت: پس از چهار سال، موضوع تولید 10 میلیون تن فولاد در منطقۀ خلیج‌فارس عملیاتی شد. در ابتدا شرکت فولادتکنیک به‌عنوان شرکت مشاور انتخاب و گزارش‌ها به‌ تمامی شرکت‌های صنایع معدنی ارسال شد.

    یونسان در ادامه افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد با محدودیت زمین مواجهیم؛ در نتیجه تجمیع شرکت‌های موجود در منطقه در اولویت قرار گرفت. در این راستا شرکت‌های هرمزگان، صبافولاد و شرکت‌های بخش خصوصی اعلام آمادگی کردند.
    وی با اشاره به همکاری سازندۀ فولاد مبارکه در این راستا گفت: شرکت گل‌گهر به‌عنوان تأمین‌کنندۀ مواد اولیه معرفی شده است.

    در ادامۀ جلسه، تبادار مشاور اجرایی مدیرعامل ایمیدرو این طرح را یک طرح ملی دانست و گفت: امروز را برای توسعۀ فولاد به فال نیک می‌گیریم، اما در این بین لازم است مسئولان در هرمزگان همکاری لازم را برای فراهم‌سازی زیرساخت‌ها به عمل آورند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر