مدیر خرید شرکت فولاد مبارکه اصفهان:

ایران با طرح های توسعه ای به ۱۰ کشور اول فولای جهان می پیوندد

عصر معدن- مدیر خرید شرکت فولاد مبارکه اصفهان، در سومین دوره کنفرانس استیل پرایس گفت:ایران با طرح های توسعه ای به زودی به رتبه ١۰ و ٩ جهانی خواهد رسید.;

ایران با طرح های توسعه ای به ۱۰ کشور اول فولای جهان می پیوندد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» محمدرضا ممتاز اظهار کرد: سهم کوره های قوس الکتریکى نسبت BOF و BF در حال افزایش است و در ایران در سال ٢۰٢٥ سهم کوره های قوس الکتریکى به ٩۰ درصد مى رسد.

    وی ادامه داد: در ایران ١۰ میلیون تن صادرات در زنجیره فولاد داشتیم و در ازاى آن شاهد ٢ میلیون تن واردات بودیم که بخشى از آن مربوط به فولادهاى خاص بود.حال اگر ما  به دنبال افزایش تولید و صادرات هستیم باید به دنبال بازار مصرف نیز باشیم. یکى از بازارها در شمال منطقه منا است.

    به گفته ممتاز، از سال ٩٧ به بعد یا باید میزان تولید گندله را کاهش دهیم یا کنسانتره وارد کنیم یا تولید کنسانتره را افزایش دهیم. چالش هایی که در صنعت فولاد وجود دارد پراکندگى واحدهاى تولید و بحث پسماند است.

    مدیر خرید شرکت فولاد مبارکه اصفهان افزود: یکى از  مشکلات فولاد مبارکه اصفهان، میزان سرباره هاى موجود است که باید به سمت کاهش آن حرکت کرد. فولاد چین در یک سال گذشته ٣٢ درصد رشد داشته، اما به دلیل تضعیف دلار در برابر یوان و تصمیمات امریکا، قیمت کامودیتى ها در دنیا به شدت افزایش یافت اما قیمت محصولات تخت چندان رشد نداشته است.

    ممتاز در ادامه گفت: موضوع دیگر بازار الکترود گرافیتى است. حجم بازار الکترود در اروپا سال گذشته افزایشى بوده و در بحث تامین الکترود گرافیتى نمی توان چندان روى چین حساب کرد زیرا این کشور نیز به دلیل مسائل زیست محیطى در مسیر استفاده بیشتر از کوره هاى قوس الکتریکى است.

    به گفته ممتاز، بحث آب، تامین سنگ آهن و کنسانتره و گندله، تامین انرژى، زیرساخت ها، تامین الکترود گرافیتى، تکنولوژی هاى روز دنیا، تامین مالى و... از چالش هاى زنجیره تامین فولاد در کشور است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر