در جریان اجرای تعمیرات سالانه انجام شد

بارگذاری کاتالیست‌های بومی سازی شده در مگامدول A شهید خرازی

عصر معدن- رئیس واحد احیا مستقیم ۲ فولاد مبارکه از تعمیرات اساسی مگامدول A و بارگذاری موفقیت‌آمیز کاتالیست‌های ریفورمر با کاتالیست بومی‌سازی شده ساخت داخل در مگامدول های شهید خرازی خبر داد.;

بارگذاری کاتالیست‌های بومی سازی شده در مگامدول A شهید خرازی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» محمدرضا فتحی افزود: در این تعمیرات سالانه که زمان برنامه ریزی شدۀ آن 30 روز بود و با همت و همدلی تمامی واحدها در 27 روز به پایان رسید، 75 هزار نفر ساعت با رعایت کامل دستورالعمل های ایمنی مشارکت داشتند.
    وی از تعمیرات اساسی ریفورمر، تعویض کاتالیست، تعویض فیدلگ های کوره و بازسازی مجدد نسوز داگلگ‌ها به عنوان بخشی از این فعالیتها یاد و اضافه کرد: بارگذاری کاتالیست‌های ریفورمر با کاتالیست بومی سازی شدۀ ساخت داخل در مگامدولهای شهید خرازی دستاورد بزرگی برای صنعت فولادسازی کشور است.
    فتحی با تأکید بر اینکه پس از اجرای این کار تعمیراتی بزرگ، مجددا واحد به ظرفیت تولید اصلی خود رسیده است گفت: بدون شک مشارکت واحدهای خرید، خدمات فنی پشتیبانی، نسوز، بهره برداری ناحیۀ آهن سازی و پیمانکاران مجری، اجرای تعمیرات را میسر ساخت که از تلاش کارکنان این واحدها قدردانی می کنیم.
    در همین خصوص، نادر اروج نژاد سرپرست تعمیرات احیا مستقیم افزود: تعمیرات مذکور یکی از بزرگترین تعمیرات سالانه به لحاظ نفر ساعت، حجم فعالیتهای مکانیک، برق، ابزار دقیق و نسوز بوده است.
    حمیدرضا بذار سرپرست پشتیبانی تعمیرات مکانیک نیز تصریح کرد: این اولین بار در فولاد مبارکه است که توقف تعمیراتی سالانه یک مگامدول احیا مستقیم با این حجم نیروی انسانی و انجام فعالیت های بزرگ صورت میگیرد. برای اجرای باکیفیت و ایمن این توقف سالانه باید اقدامات مؤثری در مدیریت، مهندسی، ارزیابی ریسک فعالیت ها، و عملکرد و سازماندهی نیروی انسانی انجام پذیرد. بخش دیگری از فعالیتهای انجام شده عبارتند از: شارژ کاتالیست به تعداد 480 عدد تیوپ (25920 نفر ساعت)، کوره، تاپگس، کولینگ گس، کمپرسورها، پمپخانه و رکلدر. پس از آن مگا مدول A به موقع برای بهره برداری تحویل واحد تولید احیا مستقیم 2 شد.
    وی ادامه داد: این دستاورد بزرگ و عظیم مرهون همت و تلاش تمامی همکاران بوده است که با غیرت و تلاش فراوان خود چرخۀ تولید فولاد مبارکه را به حرکت درمی آورند و شایسته است از همۀ این بلندهمتان تشکر و قدردانی کنیم.
    محسن زمانی رئیس تعمیرات نسوز سایر نواحی فولاد مبارکه نیز در این خصوص گفت: با توجه به گذشت 6 سال از راه اندازی و تولید مدول فوق و تشخیص واحد تولید جهت تعویض کاتالیست تیوب‌ها و به سبب آن سرد کردن ریفورمر و دمونتاژ و تعویض کلیه قطعاتی که نسوزکاری بوده مانند شعله پخش کن، اینسرکن، شیپوری سیستم تعلیق، داگلگ ها و محل اتصال لاینهدر به داگلگ ها این امکان فراهم شد تا تعمیرات نسوز از این فرصت استفاده کند و با برنامه ریزی دقیق و مشترک با واحد تولید و تعمیرات واحد احیای مستقیم خرازی و تعمیرات مرکزی با نسوزکاری داخل و خارج ریفورمر و اصلاح و ترمیم بلانکت های سقف و دیواره جانبی و عرضی داخل ریفورمر ایفای نقش کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر