فولاد مبارکه از تجاری سازی پایان نامه ها حمایت می کند

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: پایان نامه های دانشگاهی بخش معدن و صنایع معدنی، با حضور شرکت های بزرگ، تخصصی و هدفمند می شوند.;

فولاد مبارکه از تجاری سازی پایان نامه ها حمایت می کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایمیدرو، خداداد غریب پور عصر امروز در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری پژوهشی بین شرکت فولاد مبارکه و دانشگاه تهران، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: با توجه به توسعه دانش و پژوهش در بخش معدن و صنایع معدنی، تخصصی شدن تفاهم نامه ها در حوزه های مربوطه (فولاد، مس، آلومینیوم و غیره) ضروری است.

    وی افزود: این امر، به تمرکز بیشتر فعالیت ها روی موضوع های تخصصی پژوهشی و نتیجه بخش بودن این نوع پژوهش ها منجر خواهد شد.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به انعقاد 2 تفاهم نامه پژوهشی با شرکت های بزرگ معدنی، تصریح کرد: علاوه بر تفاهم نامه امروز (فولاد مبارکه با دانشگاه تهران)، قرار است شرکت های ملی صنایع مس و مجتمع آلومینیوم جاجرم، تفاهم نامه همکاری پژوهشی با دانشگاه تهران منعقد کنند.

    وی افزود: با امضای این تفاهم نامه ها، بستر لازم برای تدوین پژوهش های بنیادی، کاربردی، مسئله محور و نتیجه بخش فراهم خواهد شد.

    اعتبار ویژه پژوهشی

    غریب پور با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده بین شرکت فولاد مبارکه و دانشگاه تهران، گفت: طبق این تفاهم نامه، شرکت فولاد مبارکه اعتبار ویژه پژوهشی (grant) به اعضای هیات علمی دانشگاه تهران پرداخت می شود.

    وی افزود: پس از پایان طرح پژوهشی، در صورت حصول اهداف مورد نظر توسط تیم تحقیقاتی (استاد راهنما و دانشجو یا دانشجویان فعال)، این تیم می تواند با حمایت شرکت فولاد مبارکه برای تجاری سازی طرح اقدام کند.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره ایده های ارزش‌آفرین معدن و صنایع معدنی (اینوماین) در سال 98، گفت: در جشنواره امسال، از 10 ایده برتر در حوزه معدن و صنایع معدنی حمایت خواهد شد.

    وی در ادامه، یاد و خاطره سید شمش الدین وهابی، رئیس موسسه یونیدرو را گرامی داشت و افزود: عملکرد ایشان در این موسسه قابل تقدیر است و موجب رشد و توسعه آن شد.

    بنا به این گزارش، در این نشست، تفاهم نامه همکاری پژوهشی بین حمیدرضا عظیمیان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان و محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران امضا شد.

    در این نشست، غلامرضا ملاطاهری، مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو و مجید وفایی فرد، رئیس مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران حضور داشتند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر