سازمان ایمیدرو:

بیش از ۷۶ درصد شمش فولادی را سه مجموعه تولیدی تامین کردند

عصر معدن- سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: در بهار امسال پنج میلیون و ۲۱۳ هزار و ۷۱۱ تن شمش تولید شد که از این رقم سه واحد اصلی ۷۶.۲ درصد کل تولید را به خود اختصاص دادند.;

بیش از ۷۶ درصد شمش فولادی را سه مجموعه تولیدی تامین کردند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) عملکرد 10 مجموعه فولاد ساز بزرگ کشور را در بهار امسال اعلام کرد.

    براساس جداول منتشر شده، شمش تولیدی فولاد مبارکه و واحد های وابسته (سبا و هرمزگان) در سه ماهه نخست امسال در مجموع به رقم 2 میلیون و 371 هزار و 271 تن رسید که 45.4 درصد کل شمش تولیدی این دوره را در بر گرفت.

    همچنین فولاد خوزستان نیز با تولید 980 هزار و 121 تن شمش در این دوره، سهم 18.7 درصدی از کل را از آن خود ساخت و ذوب آهن اصفهان هم در سه ماهه نخست امسال 631 هزار و 543 تن شمش فولادی تولید داشت که سهم 12.1 درصدی را از کل به خود اختصاص داد.

    برپایه اطلاعات این جداول، واحد های آهن و فولاد ارفع، طرح ثامن چادرملو و فولاد های آلیاژی ایران، خراسان، بناب، خوزستان و کاوه جنوب در کنار سه مجموعه بزرگ یاد شده در این بررسی رصد شده اند.

    ایران اکنون دهمین فولاد ساز جهان محسوب می شود و در تازه ترین بررسی انجمن جهانی فولاد در نیمه نخست 2019 رشد تولید 5.6 درصدی را ثبت کرد که این رقم بالاترین میزان رشد در بین 63 کشور مورد بررسی بود. 

    پارسال کشورمان میزان تولید فولاد میانی (خام) را به رقم حدود 25 میلیون تن رساند و این درحالی است که ظرفیت این بخش به رقم 35 میلیون تن رسیده است.

    قرار است در افق چشم انداز 1404 میزان ظرفیت فولاد کشور به رقم 55 میلیون تن برسد که از این میزان حدود 35 تا 40 درصد باید برای صادرات اختصاص یابد.

    آمارها نشان می دهد که در بخش محصولات فولادی هم در دوره سه ماهه نخست امسال 11 مجموعه فولادی مورد بررسی به میزان سه میلیون و 116 هزار و 358 تن تولید داشتند که نسبت به دوره مشابه پارسال رشد هفت درصدی را به ثبت رساندند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر