در چهارماهه اول سال جاری انجام شد:

رشد ۲۴ درصدی تحویل کلاف گرم فولاد مبارکه به بازار داخلی

عصر معدن- معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه اصفهان گفت: به دنبال سیاستگذاری صورت گرفته جهت تامین حداکثری نیاز صنایع پایین دستی کشور، میزان تحویل کالا به بازار داخل در چهارماهه اول سال ۹۷ با رشد ۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ۲ میلیون و ۵۰ هزار تن رسید که از این میان یک میلیون و ۲۸۲ هزار تن کلاف گرم به بازار داخل تحویل شده و نسبت به چهارماهۀ اول سال ۹۶ رشد ۲۴ درصدی داشته است.;

رشد ۲۴ درصدی تحویل کلاف گرم فولاد مبارکه به بازار داخلی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» محمود اکبری با اعلام این خبر اظهار کرد:  در تیرماه امسال تحویل محصولات فولاد مبارکه به بازار داخل نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی 19 درصدی داشته که از این میان تحویل کلاف گرم به بازار داخل با رشد چشمگیر 54 درصدی به 439 هزار تن در ماه رسید.
    همچنین در چهارماهه اول سال 97 در بخش ورق‌های رنگی نیز تحویل محصولات به بازار داخل بیش از 10 درصد نسبتبه مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت و به 37 هزار تن رسید.

    معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه، از تخصیص 28 درصدی محصولات فولاد مبارکه به تولیدکنندگان لوله و پروفیل ساختمانی خبر داد و افزود: سهم صنایع تکمیلی 19 درصد، خودروسازان 11 درصد، سازه‌های فلزی 11 درصد و لوله‌های انتقال سیالات 5 درصد بوده است که این صنایع بزرگترین مشتریان فولاد مبارکه هستند.
    وی در ادامه با تأکید بر اهمیت حضور در بازارهای صادراتی گفت: در بخش صادرات نیز تداوم حضور مؤثر در این بازار، با هدف تأمین نیازهای ارزی شرکت مورد توجه قرار گرفت و ضمن حفظ توازن بازارهای داخلی، حضور در بازارهای صادراتی با عرضۀ محصولات مازاد بر نیاز مصرف کشور مانند تختال هدف گذاری و عملیاتی شد.

    وی با اشاره به میزان عرضۀ محصولات فولاد مبارکه به بازارهای داخلی و صادراتی بیان کرد: با توجه به نقش سازنده و مؤثر فولاد مبارکه در حمایت از صنعت و اقتصاد کشور، حجم عرضۀ انواع محصولات همزمان با بیست و پنجمین سالروز افتتاح شرکت از 100 میلیون تن عبور کرد که درمجموع حدود 82 درصد آن به بازار داخل اختصاص داشت و مستقیماً در اختیار صنایع پایین دستی قرار گرفت.

    اکبری توجه به تولید محصولات ویژه و با ارزش افزوده بالا را یکی دیگر از استراتژیهای فولاد مبارکه خواند و در این خصوص افزود: در سال گذشته، توسعه سبد محصولات با تمرکز بر فروش محصولات ویژه (ارزش افزوده بالا) همانند سالهای قبل به عنوان یکی از اهداف استراتژیک شرکت مطرح بود؛ در این راستا حجم فروش این محصولات نظیر انواع ورقهای API موردنیاز صنایع نفت و گاز، ورقهای کیفی ساختمانی، ورق های IF و میکروآلیاژی موردنیاز صنعت خودرو و... به یک میلیون و 438 هزار تن رسید که این میزان معادل 20 درصد از کل فروش محصولات بوده است.

    وی افزود میزان واردات محصولات فولادی تخت به کشور در چهارماهه اول سال 97 حدود 50 درصد و در محصولات گرم 68 درصد نسبت به مدت مشابه کاهش یافته است که این کاهش به دلیل افزایش عرضه های فولادسازان داخل مانند فولاد مبارکه تحقق یافته است و این امر بیانگر عرضۀ کافی و متناسب با شرایط بازار داخلی محصولات فولادی از سوی فولاد مبارکه بوده است.
    معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در خاتمه تصریح کرد: برای سال 97 متناسب با رشد ظرفیت های تولید، برنامه ریزی لازم برای فروش 7 میلیون و 600 هزار تن از محصولات فولاد مبارکه در دستور کار قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر