رییس هیات عامل ایمیدرو:

حمایت‌های فولاد مبارکه از ایده‌های ارزش‌آفرین حوزه معدن و صنایع معدنی قابل‌تقدیر است

عصر معدن- خداداد غریب‌پور رئیس هیئت عامل ایمیدرو در جریان افتتاح دومین جشنواره و نمایشگاه ایده‌های ارزش‌آفرین معدن و صنایع معدنی (اینوماین) ضمن بازدید از غرفۀ فولاد مبارکه، از مـــشارکــــت‌ها، اقـــــدامـــات و حمایت‌های این شرکت در این حوزه قدردانی کرد و بر نقش و اهمیت مشارکت شرکت‌های بزرگ معدنی در جذب و حمایت از ایده‌ها تأکید کرد.;

حمایت‌های فولاد مبارکه از ایده‌های ارزش‌آفرین حوزه معدن و صنایع معدنی قابل‌تقدیر است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» خداداد غریب‌پور در همین خصوص افزود: نیازمحور بودن این جشنواره در جذب ایده‌ها می‌تواند برای شرکت‌های بزرگ مانند فولاد‌مبارکه و سایر شرکت‌های حوزۀ معدن و صنایع معدنی مفید باشد، بنابراین نیازهای فناورانۀ این شرکت‌ها با دریافت ایده‌ها در جشنواره می‌تواند پاسخ داده شود.

    در جریان این بازدید، شهرام عباسی، مدیر تحقیق و توسعۀ فولاد مبارکه، در پاسخ به سؤال معاون وزیر صمت درباره تعداد و عناوین نیازهای فناورانه شرکت فولاد مبارکه، این‌چنین پاسخ داد: در حال حاضر، تأمین پایدار سنگ‌آهن برای فولاد از اولویت‌های اصلی شرکت است. به همین منظور معاونت معدنی شرکت تأسیس شده و با ارائۀ سه حوزۀ کلان فناورانۀ چالشی مرتبط با این حوزه در این جشنواره شرکت کرده است که امیدواریم با ارائۀ آن‌ها، ایده‌های مناسبی دریافت شود و بتواند مشکلات این حوزه شرکت را حل کند.

    مدیر تحقیق و توسعه فولاد مبارکه نیازهای فناورانۀ شرکت فولاد مبارکه در حوزۀ معدن و صنایــــع معــــدنی را به ایــــن شـــرح برشـمرد:   1-دستیابی به تکنولوژی و دانش فنی اکتشافات عمیـق سنـــگ‌آهن؛ 2- فــــــرآوری سنـــــگ‌آهن هماتیتی به کنسانتره با عیار 67 درصد؛ 3-  ایجاد ارزش‌افزودۀ بیشتر برای ضایعات سنگ‌آهنی.
    گفتنی است در این جشنواره، شرکت فولاد مبارکه با معرفی داوران تخصصی خود در مرحلۀ داوری ایده‌های این جشنواره مشارکت کرد.
    رئیس هیئت عامل ایمیدرو در ادامه از رونمایی 123 ایدۀ نوآورانه در جشنوارۀ اینوماین خبر داد.
    خداداد غریب‌پور در نشست «بومی‌سازی و فعال‌سازی ظرفیت‌های بخش معدن» که به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، گفت: همکاری ایمیدرو با دانشگاه‌ها روزبه‌روز در حال افزایش است و در جهت رشد ایده‌ها و اثربخش کردن آن‌ها، تفاهم‌نامه‌ها در قالب قرارداد دنبال خواهد شد.

    وی با بیان این‌که پیش از این، ارتباط بین معدن و صنایع معدنی و دانشگاه‌ها مؤثر نبود، گفت: برای اثربخش کردن همکاری‌ها، باید فرایندها، برنامه‌ها، رویدادها و ریسک‌ها و ... را در کنار یکدیگر قرار داد.
    غریب‌پور از جشنوارۀ اینوماین به‌عنوان یک رویداد بزرگ یاد کرد و گفت: برای نخستین بار 70 شرکت دانش‌بنیان با حمایت شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی، ایده‌های نوآورانه خود را   رونمایی کردند.
    وی با اعلام این‌که هفت شرکت در برگزاری جشنوارۀ اینوماین مشارکت داشته‌اند، گفت: طی تلاش هشت‌ماهۀ همکارانم برای برگزاری جشنوارۀ اینوماین، به 123 ایده رسیدیم.

    غریب‌پور در ادامه افزود: به‌دنبال ارتباط مؤثر با دانشگاه‌ها هستیم و ایمیدرو فضایی را با محوریت تعامل با دانشگاه‌ها و بومی‌سازی در ساختار این سازمان ایجاد کرده است تا امور تبدیل به یک فرایند علمی شود.
    معاون وزیر صمت با بیان این‌که ظرفیت دانشگاه‌ها باید در اختیار بخش تولید قرار بگیرد، تصریح کرد: همکاری ایمیدرو با دانشگاه امیرکبیر بر آینده‌نگری متمرکز است.

    وی با اعلام این‌که 170 نیاز تحقیقاتی را در بخش معدن و صنایع معدنی شناسایی کرده‌ایم، گفت: از پایان‌نامه‌های مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری که نیازهای معدن و صنایع معدنی را احصا کنند، حمایت می‌کنیم.
    غریب‌پور با بیان این‌که ایمیدرو دو مؤسسۀ تحقیقاتی با مشارکت دانشگاه‌های تهران و صنعتی شریف راه‌اندازی کرده است، گفت: سیاست ما در بخش‌های تحقیقاتی، متمرکز بر مواردی همچون «بهره‌وری»، «ساخت داخل» و «فناوری» است.

    دانشگاه می‌تواند با حمایت فولاد مبارکه مشکلات صنعت فولاد کشور را برطرف کند
    در ادامۀ این بازدید، محمود نیلی احمدآبادی، رئیس دانشگاه تهران نیز که معاون وزیر صمت را همراهی می‌کرد اظهار داشت: همکاری فولاد مبارکه و دانشگاه تهران در تأسیس مرکز نوآوری مشترک در جذب استعدادهای دانشی کشور و استفادۀ مناسب از آن‌ها بسیار حائز اهمیت است و این مرکز می‌تواند با حمایت‌های لازم از آن‌ها موانع و مشکلات صنعت فولاد را برطرف کند.
    وی گذراندن دورۀ فرصت مطالعاتی صنعتی اعضای هیئت‌علمی دانشگاه تهران در شرکت فولاد مبارکه را مناسب دانست و افزود: با توجه به ظرفیت‌های دانشگاه تهران در زمینه‌های مختلف، مانند مهندسی متالورژی، مکانیک، برق و مدیریت و ... تأمین نیازهای شرکت فولاد مبارکه در برنامه‌های بعدی دانشگاه تهران قرار دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر