دبیر خانه معدن ایران مطرح کرد:

آشنایی معدنکاران با آخرین تکنولوژی‌های دنیا در ایران کان مین ۲۰۱۸

صنعت معدنکاری ایران نیازمند برندسازی است

عصر معدن- دبیر خانه معدن ایران با بیان اینکه معدنکاران نیازمند آشنایی با ماشین‌آلات، تکنولوژی‌ها و تجهیزات جدید هستند، مطرح کرد: حضور شرکت‌های معدنی در ایران کان مین ۲۰۱۸ برگزاری کارگاه های آموزشی و پنل‌های تخصصی سبب می شود سیاستگذاران بخش معدن ایران صدای معدنکاران را بشنوند و راهکارهای کارشناسی برای مشکلات آنها شناسایی شود.;

آشنایی معدنکاران با آخرین تکنولوژی‌های دنیا در ایران کان مین ۲۰۱۸
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی خانه معدن ایران، غلامرضا حمیدی انارکی با بیان اینکه نمایشگاه ایران کان مین 2018 بهترین فضا برای آشنایی معدنکاران بخش خصوصی با آخرین دستاوردهای صنعتی و فناوری روز جهان است، اظهار کرد: با تولید 400 میلیون تن ماده معدنی، حجم عملیات معدنی‌مان یک میلیارد و 200 میلیون تن است و با تولید 700 میلیون تن، این حجم به 2 میلیارد تن خواهد رسید. در حالی که دستیابی به رشد تولید مواد معدنی با امکانات فعلی ماشین آلات قابل تحقق نیست.

    او  با اشاره به تفاهم نامه اخیر خانه معدن ایران با دولت در راستای احیای معادن کوچک مقیاس و متروکه، گفت: معادن متروکه‌ای که روزی به دلیل مشکلات سرمایه‌گذاری رها شده اند، امروز می‌توانند با هم‌افزایی دولت و بخش خصصوصی و با پشتوانه بکارگیری فناوری‌‌های نوین دوباره احیا و فعال شوند. به همین دلیل بخش معدن نیازمند آشنایی بیشتر با تکنولوژی هاست و شرکت در چهاردهمین نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع وابسته به فعالان معدنی امکان تبادل اطلاعات و انتقال تجربیات تخصصی را می دهد و در این رویداد بزرگ معدنی معدنکاران با ماشین‌آلات، تکنولوژی‌ها و تجهیزات جدید آشنا خواهند شد.

    دبیر خانه معدن ایران عنوان کرد: برگزاری ایران کان مین که هر ساله آبان ماه معدنی‌ها را به دور هم جمع می‌کند، علاوه بر اینکه باعث می‌شود شرکت‌های بزرگ و کوچک با هم آشنا شوند همچنین بستری فراهم می‌‌کند تا دانشجویان، استادان دانشگاه ها، فارغ التحصیلان و مدیران با تکولوژی روز و آخرین دستاوردهای که وجود دارد، آشنا شوند. در کنار این شرکت ها برای محصولات خود بازاریابی می کنند و به جامعه معدنی معرفی می‌شوند.

    این پیشکسوت و کارآفرین معدن با بیان اینکه برندسازی در بخش معدن ضرورت دارد، ادامه داد: سرمایه‌گذاری در صنعت معدنکاری که دارای ارزش افزوده است، به عنوان یک بخش مهم اقتصادی باید هر چه زودتر در زمینه برندسازی و تقویت بازار خود ورود پیدا کند و با ارتقای کیفیت و برندسازی معدنکاران سرمایه گذاران خارجی را جذب کنند. زیرا در مقطع کنونی با توجه به شرایط اقتصادی بخش خصوصی با مشارکت و پیدا کردن شریک خارجی می تواند پروژه های معدنی را تامین مالی کند. 

    او همچنین یادآور شد: امروز معدنکاران کشور برای توسعه فعالیت های خود با چالش‌های زیست محیطی، سرمایه گذاری، پیچیدگی و بروکراسی امور اداری، تصمیمات غیرکارشناسی، سختگیری ها و قوانین مخرب، نبود تجهیزات معدنکاری و ... مواجه هستند. به همین دلیل حضور بیشتر شرکت های معدنی در ایران کان مین 2018  و برگزاری کارگاه های آموزشی و پنل‌های تخصصی سبب می شود سیاستگذاران بخش معدن صدای معدنکاران را بشنوند و راهکارهای کارشناسی برای مشکلات آنها شناسایی شود.

    بر اساس این گزارش، چهاردهمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، ماشین آلات و تجهیزات معدنی، راهسازی و صنایع وابسته (ایران کانمین 2018) از 11  تا 14 آبان‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران میزبان فعالان معدنی کشور خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر