طی امضای قرارداد همکاری با یک شرکت بازرگانی

مشکل تامین سرمایه در "فولاد غرب آسیا" حل شد

عصر معدن- قرارداد همکاری مالی و تامین سرمایه فولاد غرب آسیا با شرکت خدمات بازرگانی فولاد غرب آسیا امروز در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران متافو به امضا رسید.;

مشکل تامین سرمایه در "فولاد غرب آسیا" حل شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» نادر سلیمانی مدیرعامل فولاد غرب آسیا در خصوص دلایل انعقاد این قرارداد اظهار کرد: شرکت فولاد غرب آسیا در برنامه توسعه خود افزایش ظرفیت تا سقف 800 هزارتن‌دیده بود اما در بررسی ها متوجه یک نکته مالی اساسی شدیم.
    وی ادامه داد: در راستای بررسی های انجام شده، تصمیم گرفتیم که تهیه مواد اولیه را به صورت نقدى از بورس انجام دهیم. اما ازآنجایی که فولاد غرب آسیا توان مالی برای این کار را نداشت تصمیم گرفتیم که شرکت خدمات بازرگانی فولاد غرب آسیا را ایجاد کنیم ؛ در این شرکت اسپانسرهای زیادی حضور پیدا کردند تا اینگونه خرید مواد اولیه که از فولاد مبارکه اصفهان انجام می شود به صورت نقدی صورت گیرد.
    وی ادامه داد: امروز طی قراردادی این موضوع به شرکت بازرگانی واگذار می شود.

    مدیرعامل فولاد غرب آسیا گفت: این موضوع 3 ماه مورد مطالعه قرار گرفت و امروز به سرانجام رسید.

    وی ادامه داد: ما برای 500 هزارتن تولید به 2هزارمیلیارد تومان سرمایه نیاز دادیم که این میزان نقدینگی را هیچ بانکی نمیتواند تامین کند.
    وی ادامه داد: بنابراین ما مجبور شدیم خود را به مصرف کنندگان اساسی متصل کنیم‌. از سوی دیگر درخصوص ظرفیت خالی شرکت که باید از مبارکه خرید کرده و ورق سرد تولید کند، باید اشاره کنم که نقدینگی برای این کار در اختیار نداریم و از اینرو شرکت بازرگانی فولاد غرب آسیا را ایجاد کردیم.
    وی افزود: قرارداد دیگر ما کالاهایی است که افراد به روش های مختلف از بازار جذب کرده و برای شرکت فولاد غرب آسیا می آورند.
    وی ادامه داد: ما به 500میلیارد تومان سرمایه در گردش دیگر هم نیاز داریم و پیش بینی این است که 150 میلیارد تومان از این رقم برای خرید مواد اولیه از بورس باشد و شرکت بازرگانی فولاد غرب آسیا با این رقم بتواند نسبت خرید اقدام کند.150میلیارد تومان دوم نیز توسط تولیدکنندگان مثل تاراز، ورق خودرو و.. تامین شد. 150میلیارد تومان سوم نیز قرار که از طریق دریافت تسهیلات انجام می شد نیز به دلیل بالا بودن نرخ‌های بهره متوقف شد. در اینجا بود که تصمیم برای ایجاد این شرکت بازرگانی گرفته شد. در واقع این نمایشگاه فرصتی بود که بعد از 3 ماه مطالعه  این قرارداد با شرکت خدمات بازرگانی فولاد غرب آسیا به امضا برسد.
    وی ادامه داد: دکتر عاطفی فر شرکت خدمات بازرگانی فولاد غرب آسیا را تاسیس کرد. این شرکت بعد از 3ماه مطالعه گفت این پول را از بازار جمع کرده و خرید مواد اولیه را انجام می دهد. در واقع این شرکت کالاهای مورد نیاز ما را از بورس تهیه کند.

    به گفته وی، فولاد غرب آسیا امسال به ظرفیت اسمی رسید و طی صحبتی که با رییس مجلس شورای اسلامی انجام شده بود 40هزارتن در شب عید غدیر تولید شد.

    علیرضا عاطفی فر مدیرعامل شرکت خدمات بازرگانی فولاد غرب آسیا نیز در این باره اظهار کرد: سیاستهای این شرکت این بود که برای رونق بخشیدن به محصولات فولادی هم در بورس و هم در بازار است و فروش محصولات را انجام دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر