واگذاری ۲۰۰ محدوده معدنی، فرصت طلایی برای اکتشاف

عصر معدن- رئیس خانه معدن ایران گفت: واگذاری ۲۰۰ محدوده امید بخش معدنی در واقع فرصت طلایی برای اکتشافات در بخش معادن محسوب می شود که می‌تواند پیامد توسعه معادن کشور را به دنبال داشته باشد.;

واگذاری ۲۰۰ محدوده معدنی، فرصت طلایی برای اکتشاف
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از شاتا، محمدرضا بهرامن افزود: این واگذاری‌ها که از چهار سال پیش مطرح شده،‌ به این معناست که محدوده‌های بزرگ امیدبخش معدنی را به کسانی که توانمندی بهره ‌برداری از آن را دارند با حداقل 250 کیلومتر مربع و حداکثر 2هزار کیلومتر مربع واگذار می‌کنند.
    به گفته وی، بخش خصوصی،‌ دولتی و حتی سازمان‌های خصولتی می‌توانند این پهنه‌ها را در اختیار داشته باشند.
    بهرامن اضافه کرد: افراد و ارگان‌ها پس از ثبت نام و در اختیار گرفتن این پهنه‌ها می‌توانند در یک دوره مشخص اکتشافاتی داشته باشند و موظفند گزارش این اکتشافات را به وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت ارائه دهند.
    رئیس خانه معدن ایران گفت: انجام اکتشافات فقط به سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور محدود نمی شود و فعالان بخش معدن کشور هم در این اکتشافات نقش دارند.
    «در واقع فعالان می‌توانند از یک فرصت برای شناسایی ساختار زمین و دسترسی به مواد معدنی بخصوص پلی متال‌ها استفاده کنند».
    وی خاطرنشان کرد: شرکت‌های خصوصی که پهنه‌هایی را در اختیار داشتند، از این فرصت استفاده کرده و مطالعاتی در سطح کل کشور انجام دادند.
    بهرامن توضیح داد: بخشی از این مطالعات هوایی و بخشی هم ماهواره‌ای بود که در مجموع اطلاعات وسیعی جمع‌ آوری شد و با این نگرش که نیازهای اولیه از نظر ساختار معدنی در کشور را کامل کنیم، این تحقیقات انجام شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر