در نشست هم اندیشی و خبری دهمین نمایشگاه بین المللی فولاد مطرح شد

اصفهان، قطب صنعت و ریخته گری کشور است

عصر معدن- دهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته امسال از ۱۶ تا ۱۹ مرداد در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان برپا می‌شود.;

اصفهان، قطب صنعت و ریخته گری کشور است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» دبیر اجرایی این نمایشگاه در نشست هم اندیشی و خبری دهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد و ریخته‌گری اظهار کرد: اصفهان علاوه بر اینکه استانی صنعتی است می توان آن قطب صنعت ریخته‌گری نیز نامید، زیرا حدود 65 درصد صنعت ریخته‌گری کشور در این استان متمرکز شده است.

    محمود بندرچی با بیان اینکه در بخش بین‌المللی این نمایشگاه، کشورهای هند، ایتالیا، آلمان، چین و ترکیه برای حضور اعلام آمادگی کرده و حضورشان در این نمایشگاه قطعی است در ادامه گفت: رویکرد و هدف برگزاری این دوره از نمایشگاه را می توان بومی‌سازی صنایع و محل عرضه و تولید صنایع ریخته‌گری ایران دانست چراکه ریخته‌گری صنعت مادر است و تمام صنایع به آن وابسته هستند.
    وی با اشاره به برنامه‌های دهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته گفت: در دومین روز از نمایشگاه، بزرگترین گردهمایی ریخته‌گری برگزار خواهدشد و سومین روز نیز به صنایع فولاد و نورد کشور اختصاص داده‌ شده تا از ظرفیت فولاد مبارکه و ذوب‌آهن استفاده کنیم.
    دبیر اجرایی دهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد و ریخته‌گری بیان کرد: خوشبختانه در صنعت فولاد، فناوری‌هایی به وجود آمده که در این دوره نمایشگاه از این فناوری به نمایش گذاشته خواهد شد تا با توجه به خشکسالی‌ها، مصرف آب در صنایع به کمترین میزان برسد.
    وی ادامه داد: بیشترین سرمایه‌گذاری فولاد، ذوب‌آهن و دیگر واحدها روی مباحث زیست‌محیطی است که در این زمینه بالاترین هزینه‌ها انجام شده است.
    بندرچی خاطرنشان کرد: فولاد، چدن و فلزات غیرآهنی شامل ریخته‌گری و عملیات حرارتی، خدمات صنعت متالورژی شامل مواد اولیه و تمامی ذوب‌ها، ماشین‌آلات و تجهیزات صنعتی وابسته، شکل‌دهی فلزات شامل نورد، آهنگری، جوشکاری و برشکاری از جمله گروه‌های کالایی هستند که در دهمین نمایشگاه فولاد و آهن به فعالیت می‌پردازند.

    دبیر اجرایی دهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد و ریخته‌گری با بیان اینکه امسال حدود 7 درصد مشارکت‌کننده خارجی در فضای کل نمایشگاه خواهیم داشت  ادامه داد: تعدادی از کشورها نیز به طور داوطلبانه در نمایشگاه حضور خواهندداشت.

    به گفته وی، کشورهای ایتالیا، هند، آلمان، انگلیس، چین و... در این نمایشگاه  حضور خواهند داشت.
    بندرچی ابراز امیدواری کرد که امسال شاهد رشد نمایشگاه فولاد و ریخته‌گری نسبت به سال‌های گذشته باشیم، و نمایشگاه فولاد، متالورژی و آهن‌آلات به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.

    بندرچی ادامه داد: اکنون که 67درصد صنایع فولاد در اصفهان واقع شده چرا نتوانیم به جایگاه مطلوب در این عرصه برسیم؟
    بندرچی با بیان اینکه به‌طور قطع سطح نمایشگاه از نظر کمی و کیفی نسبت به دوره‌های گذشته با رشد چشمگیری روبه‌رو خواهد بود، گفت: با وضعیت کنونی که برای برجام به وجود آمده تا حدودی دست ما بسته است.

    دبیر اجرایی دهمین نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد و ریخته‌گری با اشاره به شعار سال «حمایت از کالای ایرانی» اضافه کرد: صنایع فولاد و ریخته‌گری به دلیل رکود با تعدیل نیرو روبه‌رو شده‌اند اما با ایده‌هایی که در ذهن تولیدکنندگان این صنعت وجود دارد، سطح اشتغال در این زمینه بالا خواهد رفت تا علاوه بر ایجاد اشتغال، سهم بیشتری در تولید داخل داشته باشیم و در عرصه آهن و فولاد به خودکفایی برسیم.

    بندرچی بیان کرد: فضای نمایشگاه فولاد در امسال نسبت به دوره‌های گذشته حدود 30 درصد افزایش خواهد داشت و مشارکت‌کنندگان از 150 کمپانی داخلی و خارجی در این نمایشگاه محصولات خود را در معرض دید عموم قرار می‌دهند.
    وی افزود: به‌دلیل ویژگی‌های صنعت متالورژی و به‌ویژه فولاد در استان اصفهان، برگزاری نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، ریخته‌گری، ماشین‌آلات و صنایع وابسته، امری اجتناب‌ناپذیر در راستای توسعه و پیشرفت صنعت متالورژی کشور است و برگزاری نمایشگاه در زمان رکود، به نوعی بهترین راه‌حل برای خروج از بحران بوده و فرصتی برای ایجاد بازار جدید در دوران رونق است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر