نقش بنگاه‌های اقتصادی در حمایت از سیل‌زدگان

معدنی‌ها وظیفه سنگین‌تری دارند

عصر معدن- به گفته رئیس خانه معدن ایران، با توجه به اینکه حوزه معدن کمترین آسیب را از تحریم‌ها داشته و با توجه به اینکه بیشتر معادن کشور در مناطق سیل‌زده واقع شده‌اند، می‌توانند نقش بیشتری در ایجاد اشتغال و امنیت در مناطق درگیر با سیل داشته باشند و در احیای دوباره این مناطق کمک‌ کنند.;

معدنی‌ها وظیفه سنگین‌تری دارند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، محمدرضا بهرامن با بیان این که در شرایطی که عمده سرمایه سرگردان کشور به سمت بازارهای سکه، ارز و خودرو منحرف می‌شود،گفت: معدن مقصد جذاب‌تر و مطمئن‌تری برای جیب سرمایه‌های داخلی و خارجی است.

    وی اظهار کرد: این که زمانی که کانسنگ‌ها از معادن استخراج می‌شوند و مواد معدنی به محض بارگیری در کشتی، ارزش صادراتی پیدا می‌کنند، قطعا نشانگر ارزش ارزی مواد معدنی و قابلیت مزیتی بودن آن است.

    رئیس خانه معدن ایران افزود: سیل از روزهای منتهی به سال 1398 آغاز شد و چند استان کشور را درگیر کرد. شنیده‌ها حاکی از این است که این سیلاب‌ها تا مرز 35 هزار میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشته است. این رقم قابل توجه باید در حداقل زمان، تأمین و برای ترمیم آسیب‌های ایجاد شده اختصاص یابد.

    وی ضمن تاکید بر این که از مهم ترین موانع اصلی توسعه بهره‌برداری و فرآوری صنعتی مواد معدنی در ایران، تاکنون مشکل کم‌آبی و بی‌آبی بوده و اکنون باید از بارش‌ها و سیل اخیر علیرغم خسارت‌هایش استفاده کرد، گفت: بیش از 70 درصد از کل ذخایر ارزنده معدنی ایران، مانند مس، سنگ آهن و کرومیت و سایر کانی‌های فلزی کشور در مناطق جنوب شرقی و نواحی مرکزی کشور، نظیر منطقه کرمان، کویر مرکزی (سمنان) و خراسان و آذربایجان و سیستان و بلوچستان و زون سنندج - سیرجان، واقع شده‌اند.

    بهرامن افزود: این مناطق به ویژه طی دو دهه اخیر، درگیر معضل عظیم خشکسالی بوده‌اند و بسیاری طرح‌ها و پروژه‌های توسعه معدنی در این مناطق به علت وجود این معضل معطل مانده بود اما در حال حاضر در نتیجه بارش‌های اخیر جان دوباره گرفته‌اند.

    رئیس خانه معدن ایران تصریح کرد: در این شرایط مهم‌ترین مسئولیت اجتماعی بنگاه‌های اقتصادی کمک به ایجاد اشتغال و کمک به امنیت کارگران در مناطق سیل زده است. کما اینکه بنگاه‌های معدنی سعی در کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده داشته‌اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر