رئیس خانه معدن ایران مطرح کرد:

ایجاد شهرک های صنعتی گوهرسنگ ها برای اشتغالزایی در محیط های معدنی و نظام توزیع

"ستاد بهینه سازی گوهرسنگ ها" در ایمیدرو، برنامه ها را پایش می کند

عصر معدن- رئیس خانه معدن ایران معتقد است: ایجاد شهرک های صنعتی گوهرسنگ ها در استان ها، زمینه اشتغالزایی در محیط های معدنی و نظام توزیع کشور را فراهم خواهد کرد. محمد رضا بهرامن افزود: با ایجاد زیرساخت های این حوزه می توانیم طی یک دهه آینده، سهم ۲ میلیارد دلاری در تجارت جهانی داشته باشیم.;

ایجاد شهرک های صنعتی گوهرسنگ ها برای اشتغالزایی در محیط های معدنی و نظام توزیع
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، محمد رضا بهرامن افزود: ایجاد شهرک های صنعتی با رویکرد رونق صنعت گوهرسنگ ها و حمایت از صاحبان مشاغل آن، می تواند زمینه توسعه پایدار این صنعت را فراهم کند. وی اعلام کرد: راه اندازی مشاغل مرتبط با گوهرسنگ ها، زمینه کار و اشتغال با سرمایه گذاری های اندک را فراهم می کند.

    صادرات و اصلاح قوانین
    رئیس خانه معادن ایران ایجاد زیرساخت های لازم در گمرک، اصلاح قوانین و مقررات را از دیگر نیازهای این صنعت خواند و گفت: در نظر گرفتن مشوق های صادراتی توسط دولت، نیاز مبرم رونق صادرات این حوزه است که در حال پیگیری این مهم در وزارت صنعت، معدن وتجارت و شورای عالی معادن هستیم. بهرامن افزود: ظرفیت مناسبی در استان های اصفهان، خراسان رضوی و تهران برای معرفی ظرفیت های این بخش وجود دارد که بهره مندی از این ظرفیت با رویکرد صادراتی و جلوگیری از خام فروشی، باید در شمار برنامه ها قرار بگیرد.
    ایجاد بازارچه و برگزاری همایش
    وی در بخش دیگری از سخنانش با اعلام اینکه کمیته سنگ های قیمتی و گوهرسنگ ها در خانه معدن ایران تشکیل شده است، افزود: ایجاد بازارچه گوهرسنگ ها و همچنین برگزاری همایش های تخصصی، از دیگر برنامه هایی است که با راهبری ایمیدرو مورد توجه است.
    سیاست گذاری در ایمیدرو برای توسعه
    بهرامن با بیان اینکه تعریف نقش جدید مدیریت صنعت گوهرسنگ ها در کشور، توسط ایمیدرو نیاز بود، گفت: ایمیدرو سیاست هایی را برای توسعه این بخش اعلام کرده است و در صورت اجرای منظم این برنامه ها، رونق این بخش را شاهد خواهیم بود. وی افزود: این بخش نیاز به راهبری سازمان ها و مجموعه های تصمیم ساز و تصمیم گیر حوزه معدن و صنایع معدنی دارد و در حال حاضر با راه اندازی "ستاد بهینه سازی گوهرسنگ ها" در ایمیدرو، برنامه ها تا رسیدن به حصول نتیجه، پایش می شود.
    برنامه دستیابی به نیم درصد از تجارت جهانی گوهرسنگ ها
    وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی های ایمیدرو، دستیابی به سهم نیم درصدی بازار جهانی گوهرسنگ ها تا سال 1405 هدفگذاری شده است، گفت: با برنامه های توسعه ای می توانیم طی یک دهه آینده سهم این صنعت در تجارت جهانی را تا 2 میلیارد دلار افزایش دهیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر