انسجام قوانین و مقررات معدن؛ عامل اصلی در حمایت از تولید داخلی

عصر معدن- رئیس خانه معدن ایران گفت: هر قدر انسجام قوانین و مقررات در بخش معدن اتفاق بیفتد می تواند در حمایت از تولید داخل و صادرات محصولات معدنی، کمک کننده باشد.;

انسجام قوانین و مقررات معدن؛ عامل اصلی در حمایت از تولید داخلی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدرضا بهرامن افزود: امروز برنامه ریزی برای انسجام قوانین و مقررات در بخش معدن می تواند دسترسی ما را به بازارهای جدید فراهم کند ضمن اینکه شرکای جدید هم می توانند بازار و هم تجهیزات خوبی را برای ما فراهم کنند.
    وی اضافه کرد: بخشی از وظایف انسجام بخشی به قوانین مقررات مربوط به مجلس است که عوامل و مقررات بازدارنده را از پیش پای تولید بردارد و بخشی مربوط به دولت است که باید تسهیل گر باشد ضمن اینکه بخش خصوصی فعال در حوزه معدن نیز در این میان باید با استفاده از امکانات و فناوری های جدید بتواند بهره وری تولید را ارتقاء دهد.
    وی با بیان اینکه سرمایه گذاری معدن در دراز مدت جواب می دهد گفت: تغییرات ناگهانی در قوانین مقررات و یا اقتصاد، مانع ترغیب سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری های جدید در معدن می شود ضمن اینکه اقداماتی مانند اختصاص یک درصد از فروش معدن به دولت، آسیب به معدندار است زیرا این یک درصد در بخشی از معادن معادل با 10 درصد سود است.
    رئیس خانه معدن ایران با اشاره به نوسانات اخیر نرخ ارز گفت: این نوسانات در بخش معدن که مصرف کننده ارز برای تامین ماشین آلان و تجهیزات فراوری است می تواند تاثیر منفی داشته باشد.
    بهرامن افزود: شاید برخی ها معتقد باشند افزایش نرخ ارز در صادرات اثر مثبت دارد اما اینگونه نیست زیرا ما نمی توانیم این تاثیرات را درآینده به صورت کامل ببینیم بنابراین هر چه آرامش در بازار حاکم باشد به راحتی می توانیم برای آینده برنامه ریزی کنیم.
    وی گفت: اگر دولت بتواند همین قیمت را مدیریت کند مسیر مطمئنی برای تامین ارزی فعالان اقتصادی ایجاد می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر