تا پایان سال

افتتاح بیش از ۱۰ میلیون تن طرح زنجیره فولاد

عصر معدن- معاون معدن و صنایع معدنی وزارت صمت از افتتاح حداقل ۱۰ میلیون تن طرح در زنجیره فولاد در سال ۹۸ خبر داد;

افتتاح بیش از ۱۰ میلیون تن طرح زنجیره فولاد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از شاتا، جعفر سرقینی  با ذکر این نکته که پروژه ها ی افتتاحی امسال عمدتا در زنجیره های فولاد و مس قرار دارند گفت : پروژه های بزرگی در حوزه مس نیز تعریف کرده ایم و چند پروژه نسبتا بزرگ راه اندازی خواهد شد که مس انجرد در آذر بایجان شرقی از آن جمله است.
    وی همچنین افزود : بهره برداری از طرح توسعه شرکت ملی مس ، اصلاح و بازسازی کارخانجات مس در شهر بابک و افتتاح حداقل دو کارخانه کنسانتره و یک کارخانه گندله 2.5 مییلون تنی در سنگان از برنامه های سال جاری است .
    به گفته وی بهره برداری از بخش آهن اسفنجی فولاد بافت ، آهن اسفنجی گل گهر در سیرجان ، وبخش فولاد شرکت جهان فولاد در سیرجان ازدیگر پروژه های معدنی است که امسال افتتاح می شود.

    سرقینی در ادامه گفت و گو احیای معادن کوچک را از جمله برنامه های مهم وزارتخانه متبوع خود اعلام کرد و گفت : تفاهم نامه ی امضا شده و خانه معدن و بخش خصوصی و ایمیدرو و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی را درگیر این پروژه کرده ایم.
    وی اضافه کرد : این معادن در مناطق کمتر برخوردار هستند و امسال حداقل 50 تا 60 معدن کوچک را برای سرمایه گذاری عرضه می کنیم ، این معادن کوچک رها شده بودند و سازمانهای ایمیدرو و تهیه و تولید مواد معدنی ، با ارزیابی مجدد اطلاعات جدید تری را در اختیار سرمایه گذاران قرار می دهند .ارزیابی ها شروع شده و تا نیمه دوم سال برخی ا زمعادن اعلام می شود.
    معاون معدنی وزیر صنعت ،‌معدن و تجارت یا ذکر آمار مقایسه ای تولید مواد معدنی در سال گذشته نسبت به سال 96 افزود : تولید مواد معدنی در سال 96 حدود 420 میلیون تن بوده که در سال 97 به 460 میلین تن رسیده است.
    همچنین مس به صورت متوسط در سنوات گذشته 200 هزارتن تولید شده و این در حالی است که در سال 97 به حدود 250 هزارتن در شرایط تحریم رسیده است.
    سرقینی ادامه داد : تولید آلومینیوم علیرغم مشکلات تامین مواد اولیه از310 هزارتن در سال 96 به 340 هزارتن در سال 97 افزایش یافته است و سیمان از 55 میلیون تن تولید در سال 96به 56 میلیون تن در سال 97 افزایش یافت.
    وی اظهار کرد : سنگ آهن درسال 96 حدود 72 میلیون تن تولید شد و این رقم در سال 97 به 75 میلیون تن افزایش یافت.
    به گفته سرقینی شمش روی با 16 هزار تن افزایش تولید از 200 هزار تن در سال 96 به 216 هزارتن در سال گذشته رسید.
    همچنین فولاد خام از 22 میلیون تن به 25 میلیون تن ‌، کنسانتره زغال سنگ از یک میلیون و 400 هزار تن به یک میلون و 600 هزارتن ، کاشی و سرامیک از 370 میلیون متر ربع به 380 میلیون متر مربع و شیشه جام از یک میلیون و 480 هزارتن به یک میلیون و 500 هزارتن در سال گذشته رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر