مدیرعامل شرکت چادرملو مطرح کرد:

ضرورت حرکت به سمت فرآوری باطله ها، با طرح های نوآورانه

عصر معدن- مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: با توجه به کاهش ذخایر معدنی، باید با استفاده از طرح های نوآورانه، به سمت فرآوری معادن جدید –که همان باطله هاست- پیش رویم.;

ضرورت حرکت به سمت فرآوری باطله ها، با طرح های نوآورانه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، امیر طاهر زاده در همایش نخستین رویداد ملی صنعت دانش بنیان با بیان این مطلب گفت: با توجه به سرعت جهانی شدن و رقابت پذیری در صنعت فولاد، افزایش بهره وری و بهبود عملکرد این صنعت مهم شده که تنها از طریق اقتصاد دانش بنیان و دانش محور امکان پذیر است. وی افزود: در این میان، یکی از سیاست های کشور، توسعه اقتصاد غیر نفتی است و بخش معدن و صنایع معدنی می تواند در این زمینه نقش مطلوبی ایفا کند.

    مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اشاره به تدوین 18 استراتژی در این شرکت، گفت: 4 استراتژی با موضوع نوآوری و همکاری شرکت های دانش بنیان در ارتباط است که موضوعاتی همچون بومی سازی، حرکت به سمت هوشمندسازی، کسب و کار دانش بنیان و توسعه زیست بوم فناورانه در اولویت است.

    وی ادامه داد: این شرکت در سال گذشته، حدود 800 قطعه را بومی سازی کرد که حاصل آن، میزان صرفه جویی ارزی را از 16 میلیون یورو در سال 1400 را به 25 میلیون یورو رساندیم.

    طاهرزاده با اشاره به 2 اقدام مهم این شرکت اعلام کرد: با تاسیس مرکز نوآوری چادرملو (نوچاد) و فراخوان جذب ایده، 30 ایده به دستمان رسیده که 11 طرح به عنوان طرح های اصلی اعلام کردیم و انتظار داریم شرکت های دانش بنیان بیایند تا از آنها در در اقتصاد چرخشی، اقدام به بازیافت باطله ها و بهبود فرآیند فولادسازی برای رقابت پذیری حمایت کنیم.

    وی افزود: مهمترین طرح در حال تدوین این شرکت، تدوین نقشه راه هوشمندی شاخص های عملکرد زنجیره معدن است که در آن گلوگاه های این بخش را شناسایی می کنند تا بتوان فناوری نسل 4 را پیاده سازی کرد تا بتوانیم در جامعه بین المللی فضای رقابتی داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر