مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو:

چادرملو معادن کوچک منطقه را در مدار تولید نگه داشت/مجوزهای لازم برای بهره برداری از معدن استرالیا اخذ شده است

عصر معدن- مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: بنده سابقه ۱۵ ساله در چادرملو دارم و سهامداران عمده ما نیز ۱۰۰درصد راضی هستند و مابقی هم امیدواریم ازعملکرد شرکت رضایت داشته باشند.;

چادرملو معادن کوچک منطقه را در مدار تولید نگه داشت/مجوزهای لازم برای بهره برداری از معدن استرالیا اخذ شده است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، محمود نوریان با بیان این مطلب در ادامه افزود: ما در چادملو بدور از حاشیه ها به کار خود می پردازیم و در هر مقطعی مشکلات را مدیریت می کنیم اما گاهی مشکلاتی به دلیل برخی تصمیم گیری ها که در کشور انجام و اجتناب ناپذیر است مشکلاتی به وجود می آید حال تلاش می کنیم تا در این برهه دچار مشکل نشده و مشکلات را حل کنیم.

    وی افزود: تا به امروز نیز مشکل خاصی حتی با وجود تحریم هم نداشته ایم.
    نوریان گفت: برنامه های چادرملو انجام شده و به ادامه مسیر امیدواریم و به توسعه شرکت خواهیم پرداخت، مذارکرات فشرده ای داریم تا بتوانیم در پروژه 2.5 میلیون تنی کنسانتره فولاد خراسان در سنگان خریداری کرده و آن را فاینانس کنیم؛ همچنین چادرملو در پروژه انتقال آب نقش دارد و افزایش سرمایه ها عملی شده و امیدواریم امسال شاهد رسیدن آب به کرمان و در مهر یا اّبان سال 99 شاهد رسیدن آب به اردکان باشیم.

    در این نشست خبری که مدیران چادرملو نیز حضور داشتند، محمود سیدی مدیر امور مالی و اقتصادی چادرملو درباره میزان استخراج شرکت چادرملو گفت: در 3 ماهه نخست امسال، 22میلیون  و 750 هزار تن استخراج داشتیم که 30درصد بودجه را پوشش داده است.
    سیدی همچنین در پاسخ به سوال «عصرمعدن» درباره اقدامات چادرملو درخصوص طرح احیای معادن کوچک مقیاس نیز گفت: این طرح با مدیریت ایمیدرو و هدایت شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران ، چادرملو در قالب قرارداد مشترک با ایمپاسکو و صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی و انتخاب یک بانک عامل (سپه) قرار است اجرایی و تامین منابع مالی انجام شود تا برای معادن کوچک سنگ آهن در قالب ارائه معرفی نامه به صندوق بیمه و ارائه ضمانت نامه برای آنها به صورت جداگانه اقدام کنیم.

    نوریان نیز در این باره اظهار کرد: البته شرکت چادرملو تا پیش از اجرایی شدن این طرح از قبل احیای معادن را آغاز کرده و سنگ معادن کوچک سنگ آهن را خریداری می کند تا این معادن فعال بمانند.
    اکنون نیز تعدادی از معادن کوچک سنگ آهن در استان یزد نیز با این طرح چادرملو در مدار تولید و فعالیت باقی مانده اند.

    نوریان درباره بهره برداری از معدن سنگ آهن در استرالیا نیز گفت: این سرمایه گذاری مشترک بین چادرملو، گل‌گهر و فکور صنعت است و مجوزهای لازم‌ برای این کار گرفته شده و برخی مجوزهای زیست محیطی مانده و حداکثر تا یک سال آینده برداشت از معدن عملیاتی می شود. البته قرار بود فولاد هرمزگان نیز حضور داشته باشد. سهم چادرملو در این معدن 25درصد است و امید می رود تا یکسال آینده کارها به نتیجه برسد.

    نوریان ادامه داد: در خصوص طرح فولاد مکران نیز مذاکرات جدی انجام و مشاور انتخاب شده و باید طرح را ارائه دهد. در این طرح قرار است  10میلیون تن فولاد تولید کنیم و هم زمان با راه اندازی مکران کنسانتره آن نیز از معدن استرالیا تامین شود‌.

    وی افزود: برای گندله سازی دوم شرکت چادرملو نیز اقداماتی انجام شده و در حال اخذ مجوز هستیم.
    مدیرعامل چادرملو درباره آنومالی D19 نیز گفت: این معدن  فعال شده و قرارداد ژئوفیزیک بسته شده و بعد از آن حفاری معدن و طراحی آن انجام می شود. امیدواریم بتوانیم آن را تا یک الی تا یکسال و نیم‌ آینده راه اندازی کنیم.

    وی افزود: ما D19 را تمام شده تلقی می کنیم و نگرانی برای ذخیره معدن نداریم درنتیجه  مشکل خاصی نداریم.
    وی گفت: برای نیروگاه خورشیدی چادرملو نیز تامین اعتبار انجام شده و زمین این طرح نیز داخل نیروگاه است و تا آخر سال تجهیزات تامین خواهد شد. البته اگر به مشکلات ارزی برخورد نمی کردیم‌ تا اکنون انجام شده بود.

    وی درخصوص صادرات نیز گفت: گاهی بخشنامه های وزارتخانه مانند برگشت ارز حاصل از صادرات مشکلاتی را به همراه دارد و این درحالی است که ارز نیمایی درست هزینه نمی شود. ما در این زمینه پیشنهاد دادیم که شرکت های بورسی مانند چادرملو که حسابشان روشن است را استثنا کرده و در آخر سال بررسی ها روی صادرات و واردات انجام شود و مابه التفاوت ارز هم مشخص شود.

    وی گفت: بومی سازی قطعات برای بیش از 11هزار قطعه در چادرملو انجام شده و چادرملو این کار را آغاز کرده است. زیرا ما اعتقاد داریم هر قطعه ای داخل ایران قابل تامین است در داخل کشور ساخته شود.

    نوریان گفت: در این زمینه با جهاد دانشگاهی و دانشگاه امیرکبیر نیز طرح هایی در دست اجرا داریم، همچنین با شرکت گل‌گهر و توسعه معادن نیز قرار همکاری با امیرکبیر بسته و شرکت راشا تشکیل شده تا در این زمینه فعال باشد.

    وی درباره افزایش سرمایه چادرملو نیز گفت: یک مرحله افزایش سرمایه در سال گذشته نهایی شد و به زودی ثبت نهایی می شود. امیدواریم امسال نیز از 44هزارمیلیارد ریال به 55هزارو500میلیارد ریال از محل آورده نقدی سهامداران و مطالبات حل شده برسیم.
    وی ادامه داد: در 4 ماهه امسال نیز چادرملو در زمینه تولید آهن اسفنجی رکورد زد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر