آنومالی "D۱۹" تنها برای چادرملو نیست

عصر معدن- مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو درباره بهره برداری از واحد احیای مستقیم این مجتمع گفت: کارهای مربوط به افتتاح و بهره برداری از واحد احیای مستقیم در حال انجام است و تاخیری که برای راه اندازی آن وجود داشته به دلیل درگیری ما با مسائل گمرک بوده است.;

آنومالی "D۱۹" تنها برای چادرملو نیست
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷:۰۰

    محمود نوریان در گفت وگو با پایگاه خبری «عصرمعدن» با بیان این مطلب در ادامه افزود: به دلیل قوانین جدید تعریف شده، تجهیزات وارد شده از گمرک ترخیص نشده بود اما اکنون این مسائل حل و تمامی تجهیزات و وسایل وارد کارگاه شده و به سرعت در حال نصب و راه اندازی آنها هستیم.
    یکی دیگر از مواردی که بارها از سوی مدیران این مجتمع مطرح شده کمبود ماده اولیه برای واحدهای فرآوری چادرملو است.
    مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در این خصوص به خرید معدن سنگ‌آهن برای تامین مواد اولیه برای واحدهای صنایع معدنی این مجتمع اشاره داشت و گفت: خرید یک معدن سنگ آهن در استرالیا در دستور کار قرار گرفته که قرار است به صورت مشترک با شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و فولاد هرمزگان و یکی از شرکت های بخش خصوصی خریداری شود.
    به گفته نوریان، ذخیره این معدن قابل قبول است و باید اقدامات اکتشافی روی معدن انجام شود.
    مدتی پیش خبرهای مختلفی درخصوص اینکه انجام فعالیت اکتشافی روی آنومالی D19 از سوی محیط زیست و سازمان انرژی اتمی متوقف شده، منتشر شد. نوریان در این باره نیز اظهار کرد: آنومالی D19تنها به نام به چادرملو نیست و مشترک با سنگ آهن مرکزی است و سازمان محیط زیست نیز تمامی مجوزها را برای اکتشاف  به چادرملو داده است.
    وی افزود: سازمان انرژی اتمی نیز مانع فعالیت اکتشافی در آنومالی D19  نشده و طی صحبت‌های انجام شده قرار بر این شد که اگر با مواد رادیو اکتیو برخورد کردیم آنها را در جریان بگذاریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر