مدیر امور مالی و اقتصادی چادرملو:

قیمت گندله و کنستانتره تغییری ندارد

عصر معدن- قیمت فروش کنستانتره و گندله تابعی از قیمت شمش فولاد خوزستان بوده که بر اساس تفاهمی بین شرکت‌های معدنی و فولادی به دست آمده است.;

قیمت گندله و کنستانتره تغییری ندارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از بورس امروز، قیمت فروش کنستانتره و گندله تابعی از قیمت شمش فولاد خوزستان بوده که بر اساس تفاهمی بین شرکت‌های معدنی و فولادی به دست آمده است.

    سید محمود سیدی مدیر امور مالی و اقتصادی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در این باره گفت: به نسبت سال 97 تغییر محسوسی در قیمت گندله و کنسانتره سنگ آهن ایجاد نشده و درخواستی برای تغییر نرخ در سال جدید هم داده نشده است.

    مدیر امور مالی و اقتصادی شرکت چادرملو اظهار داشت: سال 97 هر تن کنستانتره خشک به فولاد مبارکه بر مبنای 14٫3درصد قیمت شمش فولاد خوزستان در ادوار سه ماهه فروخته شد و قیمت فروش به فولاد خوزستان نیز 15درصد بود همچنین نرخ فروش گندله هم 5/23 درصد بوده است. در سال جاری نرخ فروش کنسانتره به شرکت فولاد مبارکه با 2 دهم درصد افزایش 3/14 به 5/14 درصد رسیده و تغییر دیگری رخ نداده است.

    سیدی در پاسخ به این پرسش که آیا نرخ فروش گندله و کنستانتره رقم منصفانه‌ای است یا خیر نیز اظهار کرد: اینکه فروش کنستانتره و گندله تابعی از قیمت شمش فولاد خوزستان باشد، تفاهمی است که بین شرکت‌های معدنی و فولادی برقرار شده است. از سال 88 چادرملو و گل گهر از یک سمت و فولاد مبارکه و فولاد خوزستان درسمت دیگر، با هم تفاهم داشته‌اند.

    وی افزود: ضرایب تعیین قیمت که تابعی از قیمت شمش فولاد خوزستان است طی این سال‌ها نوسان داشته است. این نوسان به غیر از یک سال در باقی سال‌ها افزایشی بوده است.

    سیدی با بیان اینکه شرکت چادرملو برنامه‌ای برای افزایش قیمت گندله و کنستانتره ندارد می‌افزاید: قطعا ما در یک سیاست راهبردی کلان و تعامل با شرکت‌های خریدار محصولات به افزایش قیمت تمایل داریم. اما این مساله باید در یک تفاهم و توافق دو طرفه انجام شود.

    وی در خصوص دخالت وزارت صمت در قیمت‌گذاری‌ها می‌گوید: در تعامل بین شرکت‌های خصوصی دخالت دولت صحیح نیست، مگر در شرایط ضروری.

    وی ادامه داد: قبلا وزارت صمت در این خصوص رهنمود صادر می‌کرد و دخالتی نمی‌کرد. رهنمود وزارت صمت هم از باب تصدی‌گری بود. در یک سال اخیر دخالت و رهنمودی در این بابت نداشته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر