تصویب افزایش سرمایه چادرملو به رقم ۶۷هزار میلیارد ریال

عصر معدن- مجمع عمومی فوق العاده شرکت معدنی و صنعتی چادرملو برگزار شد.;

تصویب افزایش سرمایه چادرملو به رقم ۶۷هزار میلیارد ریال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» در مجمع عمومی فوق العاده چادرملو که بمنظور افزایش سرمایۀ این شرکت ساعت 9 صبح روز دوشنبه 29 بهمن ماه در محل سال تلاش برگزار شد،  با افزایش سرمایه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو( سهامی عام) از مبلغ  33 هزارو 500 میلیارد ریال فعلی به 67  هزار میلیارد ریال در 2 مرحله موافقت شد .

    در این جلسه که با حضور اعضای هیات مدیره و بیش از 91 درصد از سهامداران برگزار شد، پس از انتخاب آقای دکتر شیری نماینده شرکت سرمایه گذاری امید به عنوان رئیس مجمع ، آقایان قائمی راد و رضا یزد خواستی بعنوان  ناظرین و نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار و موسسه حسابرسی رایمند و همکاران و رسمیت یافتن این جلسه، مهندس محمود نوریان مدیرعامل چادرملوو دبیر مجمع ، در گزارش هیات مدیره ، با اشاره به میزان سرمایه شرکت در زمان تاسیس، که 10 میلیون ریال بوده و آخرین سرمایه ثبت شده که 33 هزارو 500 میلیارد ریال است، اظهار کرد: براساس اطلاعیه صدور مجوز افزایش سرمایه مورخ 17/11/1397 سازمان بورس و اوراق بهادار تهران شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (سهامی عام) در نظر دارد سرمایه خود را از مبلغ 33 هزارو 500 میلیارد ریال به 67  هزار میلیارد ریال (معادل 100 درصد سرمایۀ فعلی) و طی 2مرحله از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی افزایش دهد.

    نوریان افزود :  این افزایش سرمایه در مرحله اول 31 درصد سرمایه فعلی یعنی از مبلغ 33 هزارو 500 میلیارد ریال به 44 هزار میلیارد ریال  از محل مطالبات حال شدۀ سهامداران و آورده نقدی و در مرحلۀ دوّم از مبلغ 44 هزار میلیارد ریال  به 67 هزار میلیارد ریال (معادل 69 درصد سرمایۀ فعلی) ، از محل مطالبات حال شدۀ سهامداران و آورده نقدی است .

    وی در خصوص منابع تامین افزایش سرمایه ، از ابتدا تاکنون گفت: آورده نقدی سهامداران در آخرین سرمایه به میزان 1 هزارو 134  میلیارد ریال ، و تبدیل مطالبات حال شده سهامداران به میزان 32 هزارو 366 میلیارد ریال بوده است. و با توجه به ثبت آخرین مرحله افزایش سرمایه شرکت در تاریخ  07/11/1396 به میزان 33 هزارو 500 میلیارد ریال ، از مجموع 77 هزارو402  میلیارد ریال سود سنوات 1379 لغایت 1395 ، مبلغ32 هزارو 366 میلیارد ریال ، معادل 42 درصد کل سود ، به عنوان مطالبات حال شده سهامداران ، به سرمایه تبدیل شده است.

    مدیرعامل چادرملو همچنین گفت: به موجب رهنمود دریافتی از سهامداران عمده و تصمیم هیات مدیره، این افزایش سرمایه بمنظور اجرای طرحها و سایر سرمایه گذاری های شرکت است  و هزینه های اجرایی آن به شرح ذیل  برآورد شده است:

    خلاصه اقدامات انجام شدۀ مربوط به موارد و طرحهای مورد نظر :

    الف ) احداث و بهره برداری از معدن جدید (طرح آنومالی D19) :
    مهندس نوریان در ادامه افزود: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو یکی از شرکت های بزرگ سنگ‌آهنی کشور است که طی چند سال گذشته در راستای تکمیل زنجیره ارزش افزوده در زمینه فرآوری سنگ‌آهن، سرمایه‌گذاری‌های سنگینی انجام داده است در سال 1396 حدود 9 میلیون و 400 هزار تن کنسانتره سنگ‌آهن تولید و به مجتمع صنعتی چادرملو، فولاد مبارکه و فولاد خوزستان عرضه کرده است. در حال حاضر نیز تقریبا 22 درصد از کنسانتره مورد نیاز صنایع فولاد کشور ، توسط چادرملو تامین می‌شود. از طرفی بر اساس برآوردهای صورت گرفته، حدود 65 میلیون تن از ذخیره معدن فعلی باقیمانده و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که طی 4 تا 5 سال آینده  این ذخیرۀ با حفظ تولید به میزان وضعیت فعلی ، به پایان می‌رسد.

    وی با یادآوری اینکه، در چند سال اخیر بارها ، نسبت به رو به اتمام بودن ذخایر معدن این شرکت تاکید شده است گفت : چادرملو برای دستیابی به هدف تولید 55 میلیون تن فولاد در افق  1404 کشور، نیازمند بهره‌برداری از ذخایر جدید سنگ‌آهن است. در صورتی که شرکت قادر به تأمین منابع اولیه در داخل نباشد به ناچار مجبور به واردات می شود که این امر مغایر با سیاست‌های داخلی شرکت و همچنین اهداف استراتژیک طرح جامع فولاد است.

    نوریان افزود: آنومالی D19 یکی از پهنه های معدنی شناسایی شده برای استخراج سنگ‌ آهن است که در استان یزد و کویر مرکزی ایران و در فاصله هوایی 30 کیلومتری معدن کنونی چادرملو واقع شده که از نظر فاصله نیز دربهترین نقطه ازمعدن کنونی ماشین آلات و تجهیزات موجود شرکت چادرملو قراردارد که مشکلات حمل‌ و نقل سنگ آهن را برای کارخانه های تولید کنسانتره مرتفع می کند .

    وی گفت : پس از 12 سال پیگیری‌های مستمر ، مجوز اولیۀ استفاده از ذخیرۀ سنگ‌آهن آنومالی D19 با ذخیرۀ تقریبی70 تا 100 میلیون تن، برای شرکت‌های معدنی و صنعتی چادرملو و سنگ ‌آهن مرکزی ایران صادر شده و در همین راستا ، شرکت معدنی و  اکتشافی (دشت یوز درۀ انجیر) در سال 1395 جهت تسهیل در راهبری موضوع ، تأسیس گردید. کار بر روی آنومالی D19، برای اکتشاف به میزان 2 سال و برای باطله برداری بین 3 تا 4 سال ، زمان می برد.

    ب ) جبران مخارج سرمایه گذاری های انجام شده :
    مدیر عامل چادرملو اظهار کرد: با توجه به مصارف برنامه ریزی شده بابت جبران هزینه‌های  سرمایه ای طرح‌های توسعه، از جمله اصلاحات سخت افزاری در طرحهای فولاد و احیاء از قبیل شارژ آهن اسفنجی داغ ، سیستم پیشرفته بـازیـافت آب مصرفی، افـزایش نوسانات نرخ ارز ، افزایش سطح عمومی قیمت ها و سایر هزینه های مستقیم و غیر مستقیم ، موجب افزوده شدن مبلغ 549 میلیارد تومان گردیده که به عنوان مخارج باقیمانده جهت تکمیل طرحهای توسعه شرکت در افزایش سرمایه فعلی منظور شده است. با توجه به اصلاحات انجام شده موجب افزایش تولید فولاد از 1 میلیون تن به 1 میلیون و 300 هزار تن در سال خواهد شد.
    همچنین این شرکت از بابت جبران مخارج تجهیزات و ماشین آلات (اقلام سرمایه ای) مبلغ 96 میلیارد تومان در افزایش سرمایه فعلی منظور نموده است.

    ج) جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه و سرمایه گذاری در سهام شرکت های سرمایه پذیر:
    نوریان، کـل مخـارج جبـران سـرمایه گـذاری های انجام شده را مبلغ 920 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود :  از این رقم ، مبلغ 837 میلیارد تومان آن مجموع مشارکت های نقدی و یا تبدیل مطالبات حال شده به افزایش سرمایه و با هدف حفظ درصد مالکیت خود در شرکت های سرمایه پذیر بوده و مبلغ 83 میلیارد تومان نیز بابت ایجاد سرمایه گذاری در سهام شرکتهای سرمایه پذیر پرداخت شده است.
    بر اساس همین گزارش در پایان سخنرانی مدیر عامل چادرملو، سهامداران  حاضر در مجمع، با عنایت به مفاد گزارش توجیهی افزایش سرمایه -  گزارش بازرس قانونی و اطلاعیۀ صدور مجوز افزایش سرمایه به شمارۀ 096-489894/974 مورخ 17/11/1397 ادارۀ نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار سرمایه ای سازمان بورس و اوراق بهادار ، پیشنهاد ارائه شده در مورد مراحل افزایش سرمایه ، به شرح ذیل را تصویب کردند :

    مرحله اول :
    افزایش سرمایه از مبلغ 33 هزارو 500 میلیارد ریال به مبلغ 44 هزار میلیارد ریال در سال جاری و از محل آوردۀ نقدی و تبدیل مطالبات حال شدۀ سهامداران.
    تعداد سهام قابل انتشار : 10  میلیون 500 هزار  سهم
    ارزش اسمی هر سهم : 1  هزار ریال
    مبلغ افزایش سرمایه : 10 هزارو500  میلیارد ریال
    مرحله دوم :
    تفویض اختیار از سوی مجمع عمومی فوق العاده به هیأت مدیرۀ شرکت ، جهت افزایش سرمایه از مبلغ 44 هزار میلیارد ریال به مبلغ 67  هزار میلیارد ریال ، حداکثر ظرف مدت دو سال پس از تحقق افزایش سرمایۀ مرحلۀ اوّل و ازمحل آوردۀ نقدی و تبدیل مطالبات حال شده سهامداران( از محل سود سال مالی 1397 و سال مالی 1398 ).
    اصلاح اساسنامه :
    همچنین اصلاح اساسنامه چادرملو ، به شرح مندرج در بند «الف» ماده «2» اساسنامه به شرح زیر به تصویب رسید:
    « اکتشاف ، استخراج ، مهندسی ، تکنولوژی ، طراحی ، احداث و بهره برداری از معادن و صنایع معدنی وابسته ، پایین دستی ، جنبی و تکمیلی و همچنین تولید کنسانتره ، سنگ آهن دانه بندی ، گندله ، آهن اسفنجی و فولاد » که پس از تایید و دریافت مجوز از سازمان بورس، اصلاح و به بند (ب) ماده 2 اساسنامه، موضوع زیر نیز اضافه شد.
    احداث و بهره برداری از کلیه واحدها و تاسیسات نیروگاهی و تولید و فروش انرژی برق .
    در پایان مهندس نوریان به نمایندگی از طرف اعضای هیأت مدیره، از مساعدتها و رهنمودهای سهـامداران حقیقی و حقوقی که همواره در راستای انجام وظایف محوله از سوی مجامع عمومی، از این شرکت حمایت لازم را مبذول داشته اند تقدیر و تشکر به عمل می آورد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر